Stortinget søker teknisk eiendomsforvalter!

Stortinget søker teknisk eiendomsforvalter!
Det er dessverre ikke mulig å søke på stillingen lenger da vi har funnet rett kandidat. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Teknisk eiendomsforvalter
Arbeidsgiver:
Stortinget
Sted:
OSLO
Søknadsfrist:
Løst

Stortingets bygningsmasse er på ca. 70 000 m2, og omfatter areal tilrettelagt for den parlamentariske kjernevirksomheten, kontorer og pendlerboliger. Teknisk forvalter har hovedansvar for forvaltning og utvikling av de tekniske og byggtekniske anleggene. Stillingen har en koordinerende rolle ved planlegging av vedlikeholds- og utviklingsprosjekter og vil være bindeleddet mellom drift og utviklingsprosjekter i Stortinget. Stillingen har også ansvar for utredning av behov i tidlig fase, herunder oppfølging av eksterne fagrådgivere og utarbeidelse av beslutningsunderlag. 

Arbeidsoppgaver

Utrede tekniske og byggtekniske behov for Stortingets bygninger og bidra med overordnede planer og føringer for helhetlig plan.
 

  • Kartlegging og videreutvikling av Stortingets tekniske og byggtekniske anlegg
  • Utarbeide tilstands- og risikoanalyser i forbindelse med utredninger, identifisere investeringsbehov 
  • Bidra til å avdekke og løse tekniske utfordringer i større byggeprosjekter
  • Følge opp og bistå i endringer av tekniske anlegg
  • Kvalitetssikring av ekstern rådgivning og prosjektering, koordinere bestillinger og følge opp leveranser
  • Bidra til å kartlegge driftsmessige og tekniske behov som grunnlag for langsiktige planer og utviklingsprosjekter

Kvalifikasjoner

Vi ser etter deg som har teknisk bakgrunn og som har erfaring fra forvaltning, drift eller utvikling av offentlig eller privat eiendom.

For stillingen kreves:
 

  • Relevant høyere utdanning, minimum fullført bachelorgrad eller tilsvarende, fortrinnsvis innen bygg eller tekniske fag
  • Generelt god IT-kompetanse, og kompetanse på MS Office, bruk av saksbehandlingsverktøy og eiendomssystemer vektlegges
  • Erfaring fra utrednings- og analysearbeid
  • Gode muntlige og skriftlige fremstillings- og formidlingsevner på norsk

Det er en fordel med:
 

  • Erfaring fra arbeid med tilstandsanalyser og vedlikeholdsplanlegging
  • Erfaring fra og interesse for forvaltning av verneverdige bygg og bygg med sikringsbehov
  • Den som ansettes, må kunne sikkerhetsklareres. 

Personlige egenskaper

Arbeidsoppgavene som er tillagt stillingen krever at du arbeider strukturert, prosessorientert og har god gjennomføringsevne. For å komme frem til de beste løsningene i samråd med fagmiljøene og brukergruppene kreves faglig trygghet, god helhetsforståelse og gode kommunikasjonsevner. Vi ser derfor etter deg som er løsningsorientert og som samarbeider godt med ulike typer mennesker med ulik kompetanse. 

Vi tilbyr

Stortinget kan tilby en spennende stilling med gode utviklingsmuligheter på en unik arbeidsplass sentralt beliggende i Oslo sentrum.

Stillingen lønnes som rådgiver i lønnsspenn kr 553 500–715 900  eller seniorrådgiver i lønnsspenn kr 665 700–850 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder seks måneders prøvetid. 

Generell informasjon

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe covid-19, følger Stortinget til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Alle intervjuer gjennomføres i tråd med våre smitteverntiltak.
Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som speiler befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.

I samsvar med offentleglova kan en søker offentliggjøres selv om han/hun har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Vedkommende vil i så fall bli varslet og gitt anledning til å trekke søknaden.

Spørsmål om stillingen kan rettes til partner i Capus Erling Lampe på telefon 991 60 110, og seniorrådgiver i Capus Kristian Carlstedt på telefon 452 94 338.

Søknad, CV og attester/vitnemål skal fortrinnsvis sendes elektronisk via siden «Søk stillingen» innen 1. desember 2021. Ta gjerne kontakt med Capus dersom man ønsker bistand til dette.
Her er lenke til vår personvernerklæring. Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personopplysninger når du søker jobb hos oss. 

Om arbeidsgiveren

Stortingets administrasjon har som formål å organisere og utvikle det parlamentariske arbeidet, og legge til rette for at stortingsrepresentantene kan ivareta sine verv. Vi formidler kunnskap om folkestyret og Stortingets virksomhet, og vi tar vare på Stortingets bygninger, historiske verdier og kunst.

Stortingets administrasjon er organisert i 7 avdelinger og har rundt 490 medarbeidere.

Våre verdier er «hjelpsom, ansvarlig, pålitelig og åpen».

Våre konsulenter

Kristian Carlstedt
Seniorrådgiver