Søknadsfristen på stillingen er dessverre utløpt og det er derfor ikke lenger mulig å søke.
Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.
Viking Assistance Group søker en dyktig og strukturert Kredittsjef til sine kontorer i Oslo. Du vil bli del av et internasjonalt konsern i vekst og bli utfordret i et spennende miljø. Stillingen vil bli en del av CFOs ledergruppe og rapporterer til Group Finance Manager.
Hovedoppgavene for stillingen vil være:
Overordnet ansvar for innfordring og kredittgivning i hele Viking - konsernet
Ansvarlig for kontakt med ekstern servicepartner på fakturaadministrasjon, reskontro og inkasso
Ansvarlig for oppfølging og styring av cash pool og bank
Ansvarlig for daglige likviditetsprognoser og likviditetsstyring inkludert valutaposisjoner
Ansvarlig for oppfølging av relevante medarbeidere knyttet til innfordring og innbetalinger i ulike land
Følge opp utestående fordringer mot kunder i VIP - segmentet
Ansvar for og superbruker av relevante styringsverktøy og IT - systemer
Ansvarlig for avstemming og kontroll av konti relatert til fordringer og bank
Pådriver for å videreutvikle og forbedre rutiner og systemer
KPI-rapportering
Personalansvar for 1-2 medarbeidere
Vi ser for oss at dette beskriver deg:
Mastergrad i finans, regnskap eller økonomi
3-5 års erfaring fra tilsvarende rolle, alternativt fra revisjon/konsulentbransjen.
Analytisk og god forståelse for databehandling
Erfaring med likviditetsstyring og cash management er en fordel
Prosjekterfaring er en fordel, og du har gjerne erfaring med Lean og prosesstyring
Selvstendig, operativ, punktlig og proaktiv
Gode Excel-kunnskaper er nødvendig
IT-interesse og et øye for digitalisering/automatisering
Erfaring fra internasjonale konsern er en fordel
Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner, innen norsk og engelsk
Hos oss får du utviklingsmuligheter i en spennende stilling i et selskap i vekst. Du kan forvente en variert hverdag, et tydelig mandat og gode muligheter for å forme egen rolle. For å lykkes og trives i rollen må du være proaktiv, løsningsorientert og ha solid forståelse for regnskap og regnskapsprosesser. Du må være utpreget strukturert og opptatt av å levere. At du både er selvgående og evner å jobbe sammen med andre er avgjørende. Videre er det viktig at du er en dyktig relasjonsbygger og evner å kommunisere og skape samarbeid på tvers av avdelinger og datterselskaper i forskjellige land.
For den rette kandidaten tilbyr vi en utfordrende og spennende stilling tett på beslutningstakerne hvor du får være med på videreutviklingen av et nordisk konsern i sterk vekst. Stillingen byr på krevende, utviklende og varierte arbeidsoppgaver i et godt uformelt arbeidsmiljø med hyggelige, engasjerte og dyktige kollegaer. Viking har svært gode forsikrings- og pensjonsordninger, kantineordning og moderne lokaler på Alnabru i Oslo.
Ved spørsmål kan du kontakte samarbeidspartner Capus ved Johannes Westersø (95179169) eller Anders Kihle (97767816). Søknader behandles fortløpende.
Vi gleder oss til å treffe vår nye kollega!
Om arbeidsgiveren
Viking Assistance Group er et ledende skandinavisk veihjelpskonsern med virksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Spania. Viking er den foretrukne partner for bilprodusenter, forsikringsselskaper, bedriftskunder og privatpersoner. I tillegg til veihjelp, utfører vi kjøretøyrelaterte produkter og tjenester, 24-timers beredskap, kundestøtte, Call Center-tjenester, samt medisinsk hjelp til utenlandske turister.
Omsetningen i 2019 utgjorde ca. 900 millioner og konsernet opplever sterk vekst. Viking Assistance Group ble i 2020 kjøpt opp av If P&C Insurance, og er i dag en del av Nordens største forsikringskonsern.