Vil du være med å utvikle vår organisasjon? Vi søker ny seksjonsleder HR

Vil du være med å utvikle vår organisasjon? Vi søker ny seksjonsleder HR
Det er dessverre ikke mulig å søke på stillingen lenger da vi har funnet rett kandidat. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
seksjonsleder HR
Arbeidsgiver:
Stortinget
Sted:
OSLO
Søknadsfrist:
Løst

Kontakt konsulent

Vi søker en engasjert leder til vår HR-seksjon for å videreutvikle Stortinget som en attraktiv arbeidsplass og en organisasjon som leverer gode og fremtidsrettede tjenester. Du er opptatt av å utvikle vår viktigste ressurs - medarbeidernes kompetanse.

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgavene og ansvarsområdene dekker hele HR-feltet og du vil få en sentral rolle i utvikling av organisasjonen. Seksjonen arbeider tett sammen med alle avdelinger i Stortinget innenfor alle HR-faglige områder. Du får ansvar for å sikre en fremtidsrettet og enhetlig arbeidsgiverpolitikk, lede, inspirere og videreutvikle HR-området samt bistå lederne med å tiltrekke, utvikle og beholde kompetente medarbeidere. Viktige satsningsområder er strategisk og operativ kompetanseutvikling, bidra til å bygge en felles organisasjonskultur og sørge for en målrettet samhandling med fagorganisasjonene. 

Seksjonen består i dag av 11 svært dyktige medarbeidere, og du får fag- og personalansvar, samt budsjett og resultatansvar. Du skal lede seksjonen og er endel av ledergruppen i forvaltningsavdelingen og gjennom dette har du medansvar for utvikling av avdelingens samlede tjenestetilbud og avdelingsidentitet. Avdelingen og HR-området er under utvikling og endringer i ansvarsområdet må påregnes.

Kvalifikasjoner

Vi ser etter deg som har: 

  • utdanning fra universitet eller høyskole, fortrinnsvis mastergrad, minimum bachelorgrad innen relevant fagområde
  • erfaring fra utviklings-, omstilling- eller endringsprosesser
  • god kunnskap om lov- og avtaleverket innen HR-området
  • relevant ledererfaring, det kan gjerne være fra ledelse av prosesser eller prosjekter
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • gode IKT-kunnskaper og interesse for bruken av IKT-verktøy for å effektivisere og kvalitetssikre våre interne prosesser

Den som ansettes, må kunne sikkerhetsklareres for nivå hemmelig.

Personlige egenskaper

Vi ønsker at du: 

  • har gjennomføringskraft og evner å skape resultater
  • tar initiativ, arbeider systematisk og selvstendig
  • trives med både strategiske og operative oppgaver
  • har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og evner å bygge et godt arbeidsmiljø
  • er tydelig og trives i en utadvendt rolle
  • har god rolleforståelse og evne til å representere Stortinget på en profesjonell måte
Vi tilbyr

Vi kan tilby et arbeidssted med historisk sus, tett på aktuelle begivenheter med betydning for landets innbyggere. Stillingen lønnes som seksjonsleder i lønnsspennet 888 200- 994 200 kroner, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder 6 måneders prøvetid.

Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som speiler befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne. I henhold til offentleglova kan opplysninger om en søker bli offentliggjort, selv om søkeren har reservert seg for dette. Vedkommende vil i så fall bli varslet og gitt anledning til å trekke søknaden.

Spørsmål om stillingen kan rettes til konsulent Peder Lund telefon 977 35 088 og konsulent Kristine Sandstå telefon 977 29 641.

Søknad, CV og attester/vitnemål skal fortrinnsvis sendes elektronisk via denne siden "Søk stillingen" innen 25. september 2022.

Før søknadsfristens utløp kan attester og vitnemål eventuelt sendes per post til Stortinget, postboks 1700 Sentrum, 0026 Oslo. Merk konvolutten med HR-seksjonen og stillingens tittel. Attester og vitnemål returneres ikke.

Her er lenke til vår personvernerklæring:
https://www.stortinget.no/no/Stortinget-og-demokratiet/Administrasjonen/stortinget-som-arbeidsplass/personvernerklaring--rekruttering/

Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personopplysninger når du søker jobb hos oss.

Om arbeidsgiveren

Stortingets administrasjon har som formål å organisere og utvikle det parlamentariske arbeidet, og legge til rette for at stortingsrepresentantene kan ivareta sine verv. Vi formidler kunnskap om folkestyret og Stortingets virksomhet, og vi tar vare på Stortingets bygninger, historiske verdier og kunst.

Stortingets administrasjon er organisert i 7 avdelinger og har rundt 500 medarbeidere.

Våre verdier er «hjelpsom, ansvarlig, pålitelig og åpen».

Våre konsulenter

Peder Lund

Partner

Kristine Sandstå

Partner