
Har du faglig tyngde innen virksomhetsstyring og internkontroll og erfaring fra endrings- og forenklingsprosesser? Vi søker ny seksjonsleder

Vi søker ny leder til vår seksjon for økonomi og styring.
Stillingen inneholder spennende og utfordrende arbeidsoppgaver innen et område i utvikling. Du vil lede en seksjon med et sterkt fagmiljø og en gruppe dyktige og motiverte medarbeidere.
Seksjonen består av ni medarbeidere i tillegg til seksjonsleder og har blant annet ansvar for virksomhets- og økonomistyring, risikostyring, budsjettarbeid, internkontroll og regnskap. Videre har seksjonen overordnet ansvar for miljøledelsessystemet. Regnskaps- og e-handelssystemene leveres av DFØ. Seksjonen har ansvar for å følge opp økonomiske og administrative forhold knyttet til Stortingets eksterne kontrollorganer: Riksrevisjonen, Sivilombudet, Forsvarsombudet, EOS-utvalget og Norges institusjon for menneskerettigheter.
Arbeidsoppgaver
Dine hovedoppgaver vil være faglig ledelse av seksjonens tjenesteområder med vesentlig vekt på videreutvikling av tjenestene og ledelse av seksjonen, herunder planlegging, personalledelse og budsjettering. Du vil inngå i avdelingens ledergruppe og gjennom dette ha medansvar for utvikling av avdelingens samlede tjenestetilbud og avdelingsidentitet. Du vil ha faglig ansvar for spørsmål knyttet til økonomi, regnskap og rapportering, og en sentral rolle i videreutvikling av administrasjonens systemer for virksomhetsstyring og internkontroll. Avdelingen og seksjonens fagområder er under utvikling og endringer i ansvarsområdet må påregnes.
KvalifikasjonerFor stillingen kreves:
Det er ønskelig at du har:
Den som ansettes, må kunne sikkerhetsklareres for nivå konfidensielt.
Personlige egenskaperVi kan tilby et arbeidssted med historisk sus, tett på aktuelle begivenheter med betydning for landets innbyggere. Stillingen lønnes som seksjonsleder i lønnsspennet 911 700 -1 024 200, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder 6 måneders prøvetid.
Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som speiler befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
I henhold til offentleglova kan opplysninger om en søker bli offentliggjort, selv om søkeren har reservert seg for dette. Vedkommende vil i så fall bli varslet og gitt anledning til å trekke søknaden.
Spørsmål om stillingen kan rettes til konsulent Peder Lund telefon 977 35 088 og konsulent Kristine Sandstå telefon 977 29 641.
Søknad, CV og attester/vitnemål skal fortrinnsvis sendes elektronisk via denne siden «søk stillingen” innen 25. september 2022. Før søknadsfristens utløp kan attester og vitnemål eventuelt ettersendes per post til Stortinget, postboks 1700 Sentrum, 0026 Oslo. Merk konvolutten med HR-seksjonen og stillingens tittel. Attester og vitnemål returneres ikke.
Her er lenke til vår personvernerklæring:
https://www.stortinget.no/no/Stortinget-og-demokratiet/Administrasjonen/stortinget-som-arbeidsplass/personvernerklaring--rekruttering/
Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personopplysninger når du søker jobb hos oss.
Stortingets administrasjon har som formål å organisere og utvikle det parlamentariske arbeidet, og legge til rette for at stortingsrepresentantene kan ivareta sine verv. Vi formidler kunnskap om folkestyret og Stortingets virksomhet, og vi tar vare på Stortingets bygninger, historiske verdier og kunst.
Stortingets administrasjon er organisert i 7 avdelinger og har rundt 500 medarbeidere.
Våre verdier er «hjelpsom, ansvarlig, pålitelig og åpen».
En av våre konsulenter vil ta kontakt med deg
Vi er her for å hjelpe deg. Ta gjerne kontakt med oss dersom du lurer på noe.
Telefon
22 94 11 00
E-postadresse
adm@capus.no