Leder Innkjøp

Leder Innkjøp
Det er dessverre ikke mulig å søke på stillingen lenger da vi har funnet rett kandidat. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Leder Innkjøp
Arbeidsgiver:
Unibuss AS
Sted:
OSLO
Søknadsfrist:
Løst

Unibuss ønsker å styrke sin organisasjon med en person som har solid kompetanse og erfaring innen innkjøp og ledelse. Leder Innkjøp vil ha en nøkkelrolle i arbeidet med å forbedre, effektivisere og profesjonalisere Unibuss sin innkjøpsorganisasjon og innkjøpsportefølje. Vi er i en fase med høyt fokus på det grønne skiftet, og vi ser etter en person som ønsker å bidra til å utvikle Unibuss sin posisjon som aktiv pådriver for miljøvennlig kollektivtransport

Stillingen innebærer ansvar for å gjennomføre en innkjøpstransformasjon for Unibuss, der ledelse av tverrfaglige kategori team og markedstilpassede kategorier vil være en nøkkelrolle for Unibuss sin konkurransesituasjon.

Vi holder til i moderne lokaler sentralt i Oslo sentrum, kun få minutter unna Sentralbanestasjonen. Arbeidsmiljøet vårt er mangfoldig og inkluderende, og som ansatt vil du få rabatterte priser på kollektivtransport i Oslo og Akershus

Om rollen:

  • Leder for innkjøpsavdelingen
  • Overordnet ansvar for å gjennomføre transformasjon med målsetning å profesjonalisere innkjøpsfunksjonen og oppnå definerte besparelsesmål
  • Overordnet ansvar for kontraktsforhandlinger og oppfølging av leverandører
  • Lede og gjennomføre anskaffelsesprosesser

Som leder for innkjøp vil du jobbe med blant annet:

  • Etablere, koordinere og lede innkjøpsorganisasjonen med tverrfaglige kategori team
  • Etablere kategoristruktur, koordinere og lede kategoristyring
  • Lede og gjennomføre anskaffelsesprosesser fra strategi og planlegging til forhandlinger, avtaleutforming, valg av leverandør og oppfølging av leverandør og inngått avtale
  • Prosjektleder for forbedringsprosjekter innen innkjøp
  • Analysere og sette mål for effektivisering og besparelser innenfor innkjøp og oppfølging av eksisterende kontrakter
  • Bygge nettverk internt og eksternt for å understøtte rollen som rådgiver til forretningen
  • Etablere, koordinere og lede periodisk oppfølging av strategisk viktige leverandører

Du har:

  • Høyere relevant utdannelse innen økonomi, innkjøp eller logistikk. Krav til formell utdannelse kan kompenseres med relevant erfaring
  • God erfaring fra relevante arbeidsoppgaver i en konkurranseutsatt bransje, gjerne fra transportsektoren eller tilsvarende
  • Minimum 3-5 års erfaring med ledelse og gjennomføring av strategisk, taktisk og operativt innkjøp
  • Erfaring fra innkjøpstransformasjoner
  • Dokumentert erfaring og gode resultater innen innkjøp
  • Erfaring med kontraktsforhandling og leverandøroppfølging
  • Kjennskap til annbudsprosesser og erfaring med innkjøpsverktøy

Vi ser etter deg som er:

  • Motiverende, inspirerende og samlende
  • Kreativ, selvstendig og analytisk
  • Pedagogisk og dyktig til å kommunisere mål, planer og forventninger
  • Forretningsforståelse med markedsorientert holdning
  • Tydelig, strukturert, løsningsorientert og beslutningsdyktig
  • Pådriver og søkende etter kontinuerlige forbedringer

 

Arbeidssted er Schweigaards gate 16, 0191 Oslo.Du vil jobbe tett med, og rapportere til teknisk direktør i Unibuss.

Søknadsfrist 15.8.2019. Søknader vil bli behandlet fortløpende.

Kontakt gjerne vår samarbeidspartner Capus ved Johannes Westersø (95179169) eller Anders Kihle (97767816) om det er spørsmål til stillingen

Om arbeidsgiveren

Unibuss-konsernet er et av Norges største busselskap og består av selskapene Unibuss AS (rutebuss) og datterselskapene Unibuss Ekspress AS og Unibuss Tur AS.

Med rundt 2 000 ansatte, er Unibuss det største heleide datterselskapet til Sporveien AS.

Unibuss er et moderne busskonsern som tilbyr miljøvennlig kollektivtransport.

Våre konsulenter