


Seksjonssjef Sikkerhet



Politiet er avhengig av gode IKT-verktøy for å kunne forebygge og bekjempe kriminalitet – enten det gjelder straffesaker, etterretningsarbeid, grensekontroll, ID-kontroll eller andre politifaglige oppgaver. Politiet skal moderniseres – i stor grad gjennom IKT. Rask utvikling av digitale, sikre og stabile løsninger er derfor svært viktig for at politiet skal løse samfunnsoppdraget.
Vil du være med og sikre morgendagens løsninger for politiet?
Til seksjon Sikkerhet er vi på jakt etter en leder som motiveres av å jobbe med dyktige fagpersoner og teknologi. Vi ser etter deg som finner glede i å få mennesker til å prestere, lede dem, se dem, og få dem til å finne gode løsninger på komplekse problemstillinger. Du er den lederen folk liker å bli ledet av. Samtidig har du kunnskap om teknologi, og du trives der mennesker og teknologi i sum skaper gode løsninger.
Ditt hovedansvar vil være den utøvende rollen, med ansvar for planlegging, oppfølging og koordinering av sikkerhetsaktiviteter gitt i aktuelle lover, retningslinjer og Politiets IKT-tjenesters instrukser for sikkerhetsarbeidet. Som seksjonssjef for Sikkerhet samhandler du tett med sikkerhetsleder som har den premissgivende og kontrollerende rollen for sikkerhetsarbeidet på vegne av Politiets IKT-tjenesters ledelse.
Arbeidsoppgaver i seksjonen består blant annet av å operere politiets Security Operation Center (SOC), være rådgivere innenfor både tekniske- og informasjonssikkerhetsspørsmål samt sørge for god gjennomføring av personellsikkerhet.
Arbeidsoppgaver
Kvalifikasjoner
Personlige egenskaper
Vi tilbyr
Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon). For å ivareta ønsket om mangfold i staten oppfordrer vi kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. For ansettelse hos oss krever vi plettfri vandel. Søkere må være oppmerksomme på at opplysninger kan bli offentliggjort selv om de ber om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig.
Politiets IKT-tjenester (PIT) er politiets leverandør av IKT. Vi er drøyt 500 teknologer som utvikler nye løsninger, forvalter kritiske systemer og bidrar til at politiet kan samhandle digitalt og effektivt med hele samfunnet – hele døgnet. Vi befinner oss rundt i hele Norge, med hovedkontor på Majorstua i Oslo, i tillegg til kontorer på Jaren og i de 12 politidistriktene i landet.
En av våre konsulenter vil ta kontakt med deg
22 94 11 00 / adm@capus.no