Service Level Manager – Flytoget

Service Level Manager – Flytoget
Det er dessverre ikke mulig å søke på stillingen lenger da vi har funnet rett kandidat. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Service Level Manager
Arbeidsgiver:
Flytoget AS
Sted:
OSLO
Søknadsfrist:
Løst

Service Level Manager – Flytoget

Flytoget skal tilby det beste transporttilbudet til og fra Oslo Lufthavn med vekt på sikkerhet, punktlighet og service. Dette skal vi gjøre ved hjelp av en unik identitet, de mest effektive løsningene og entusiastiske medarbeidere.

Vi trenger nå deg som er en relasjonsbygger og som har erfaring med forhandlinger og strategisk leverandøroppfølging.

I Flytoget vil du som service level manager sikre ivaretakelse av forretningsbehov gjennom leverandøravtaler innen IT, og du vil bidra til at Flytoget velger de best egnede leverandører med hensyn til kvalitet, kostnadseffektivitet, fleksibilitet og risikoreduksjon. Dette innebærer koordinering, oppfølging og relasjonsbygging med eksisterende og potensielle leverandører.

Service level manager er en del av avdelingen IT og utvikling og rapporterer til IT- og utviklingssjef.

Hovedarbeidsoppgaver:

  • Ansvar for å utvikle og lede leverandørstyringsstrategien i IT
  • Budsjett- og resultatansvar for standard applikasjoner
  • Strategisk og operativ oppføling av leverandører
  • Delta i innkjøp og kontraktsforhandlinger, og sørge for konkurransedyktige avtaler
  • Utarbeide foranalyser, kravspesifikasjoner og anbudsdokumentasjon for standard applikasjoner
  • Utvikle, lede og gjennomføre akseptansetester
  • Sikre god implementering og overlevering til drift
  • Bemanning av IT-beredskapsvakt (telefonvakt/bakvakt) i.h.t. vaktliste
  • Sørge for et godt leverandørforhold og øke verdien av samarbeidet

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring med forhandlinger og strategisk leverandøroppfølging
  • Erfaring med måling og oppfølging av tjenestenivåer
  • Erfaring med utarbeidelse og forvaltning av IT-tjenestekontrakter
  • God kjennskap til statens standard avtaler
  • God kjennskap til ITIL og ITIL prosessene
  • Har du også god løsningskompetanse på Office 365 vil det telle positivt
  • I stand til å ivareta forretningens behov i dialog og forhandlinger med leverandørene
  • Erfaring med innovasjon, strategisk tenkning og relasjonsbygging
  • Svært gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper på både norsk og engelsk
  • Personlige egenskaper:
  • Strukturert og planleggende tilnærming til arbeidsoppgavene
  • Sterk på gjennomføring – hele veien ut
  • Beslutningsdyktig
  • Høy integritet og lojalitet, med gode samarbeidsevner
  • Resultatorientert og evne til å tenke helhetlig

Flytoget tilbyr:

  • En spennende jobb med mye ansvar og påvirkningsmuligheter.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
  • Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og kompetente kollegaer.
  • Lyse og moderne kontorlokaler ved Oslo S.
  • Ny, flott kantine og subsidiert lunsjordning
  • Konkurransedyktige betingelser.

Søknadsfrist: Løst

For ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte Partner i Capus; Arne H. Underdal-Loktu på tlf. 911 31 414, arne.loktu@capus.no eller Sourcing Manager, Thomas Bjerke på tlf. 472 60 377, tb@capus.no
 

Om arbeidsgiveren

Flytoget bringer passasjerer til og fra Oslo Lufthavn med Drammen som endestasjon i vest. Selskapet skal tilby det beste transporttilbudet til og fra Oslo Lufthavn med vekt på sikkerhet, punktlighet og service. Flytoget har en topphastighet på 210 km/t, og fraktet i 2018 over 6,8 millioner reisende. Selskapets kundetilfredshet er svært høy (97%), og selskapet har god lønnsomhet. Fra og med 2020 faser vi inn 8 nye og moderne togsett for ytterlig å styrke merkevaren. Flytoget AS er et selvstendig selskap direkte eiet av Nærings- og Fiskeridepartementet.

Våre konsulenter

Arne H. Underdal-Loktu
Partner
Thomas Bjerke
Sourcing Manager