


Vil du være med og styre økonomien vår?



Patentstyret er et kompetansesenter for immaterielle rettigheter, og våre tjenester er viktige for å sikre verdiskaping i næringslivet. God økonomi- og virksomhetsstyring er en forutsetning for at Patentstyret har riktig kvalitet på tjenestene, riktig kompetanse, effektiv drift og hensiktsmessig ressursutnyttelse. God økonomi- og virksomhetsstyring bidrar også til strukturert planlegging og riktige prioriteringer både på kortere og lengre sikt og til strategisk utvikling av Patentstyret. Patentstyrets økonomiseksjon i avdeling for virksomhetsstyring har en sentral rolle i dette arbeidet.
Økonomiseksjonen har i dag ansvar for blant annet økonomistyring, lønn, regnskap, rapportering og analyser, anskaffelsesområdet, reiseadministrasjon, tidsregistrering og forvaltning av lokaler mm. Økonomiseksjonen består i dag av 10 medarbeidere.
Vi søker nå en proaktiv, nysgjerrig og undersøkende rådgiver som er god på å oppnå samhandling og resultater. Du er utviklingsorientert, analytisk anlagt og kan se sammenhenger og helhet. Du har god fremstillingsevne både skriftlig og muntlig og gode pedagogiske evner. Du er strukturert og effektiv med stor arbeidskapasitet.
I stillingen vil du jobbe med direkte regnskapsrelaterte oppgaver og rapportering, samtidig som du skal jobbe med prognoser og analyser. Du skal også fungere som vikar for systemadministrator for Patentstyrets ERP-system UBW (tidl. Agresso). Du skal sammen med øvrige ansatte i seksjonen bidra til effektivisering og utvikling av arbeidsoppgaver, prosesser og rutiner, samt til et godt arbeidsmiljø. Stillingen er i stor grad selvstendig og fleksibel, og det forventes stor grad av eget initiativ, men også gode samarbeids- og kommunikasjonsevner. Du vil kunne få ansvar for prosesser og tjenester eksternt og internt. Stillingen rapporter til økonomisjef.
Arbeidsoppgaver
Kvalifikasjoner
Vi søker deg som:
Vi tilbyr:
Stillingen utlyses som rådgiver / seniorrådgiver i lønnsspenn fra kr 523 200 til kr 667 200. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Generell informasjon
Patentstyret foretar bakgrunnssjekk av aktuelle søkere for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Verifisering av bakgrunnssjekk blir gjennomført av Semac. Vi foretar ikke bakgrunnssjekk uten samtykke fra søkeren, og aktuelle kandidater vil motta nærmere informasjon om dette.
Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold, og vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke – uansett alder, kjønn, funksjonsevne, etnisk bakgrunn, seksuell legning eller hull i CV. Arbeidsforholdene vil bli lagt til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.
Av søkere som informerer om at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV, vil minst én bli invitert til intervju dersom han/hun er kvalifisert. Opplysninger om nedsatt funksjonsevne eller hull i CV kan bli brukt til registreringsformål.
I henhold til offentlighetsloven kan en søker bli offentliggjort selv om han/hun har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Vedkommende vil i tilfelle bli varslet.
Patentstyret er et nasjonalt kompetansesenter for immaterielle rettigheter direkte underlagt Nærings- og fiskeridepartementet. Patentstyret hjelper næringslivet med å sikre de verdier som skapes gjennom nye produkter, innovasjon, forskning og utvikling. Vi behandler søknader og tilbyr tjenester i tilknytning til patent-, varemerke- og designrettigheter. Vi deltar i regionalt og internasjonalt samarbeid på immaterialrettsområdet, for å utvikle internasjonalt regelverk i tråd med norske interesser. Vårt arbeid skal bidra til å bedre norske bedrifters konkurranseposisjon og skape økonomisk vekst i det norske samfunnet. Vi er 250 dyktige medarbeidere og holder til i moderne lokaler sentralt i Oslo
En av våre konsulenter vil ta kontakt med deg
22 94 11 00 / adm@capus.no