Axaz leter etter ny Salgsdirektør

Axaz leter etter ny Salgsdirektør
Det er dessverre ikke mulig å søke på stillingen lenger da vi har funnet rett kandidat. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Salgsdirektør
Arbeidsgiver:
Axaz AS
Sted:
Fornebu
Søknadsfrist:
Løst

Axaz er en verdidrevet, og lærende organisasjon med mål om å være et av Norges mest attraktive, og spennende selskap for dyktige talenter som vil jobbe med markedsledende teknologi og virksomheter. Vår filosofi er at våre ansatte vil blomstre og levere verdi for kundene i et miljø hvor det er lite byråkrati, store utviklings- og påvirkningsmuligheter. I Axaz får du mulighet til å jobbe agilt og tverrfaglig med spennende kunder. I tillegg får du muligheten til å være en del av et lidenskapelig team som bryr seg.

Axaz tar en unik markedsposisjon og plasserer seg som den eneste leverandøren som fullt ut driver kundenes behov for smidige, cloud-first og datadrevne tjenester for mellomstore og større virksomheter.
Vi ser et stadig økende behov for raske, smidige og kostnadseffektive IT-tjenester og har derfor store vekstambisjoner. Vil du være med på reisen vår? Axaz søker nå etter en Salgsdirektør.

I rollen som Salgsdirektør blir du ansvarlig for salg, salgsprosessen og utviklingen av salgsfunksjonen. Du må ha et grunnleggende ønske om å selge verdi til kundene, og bidra til  å akselerere kundenes digitalisering.
                         
Salgsdirektøren vil jobbe tett sammen med Markedsfunksjonen, og de ulike tjenesteområdene for å videreutvikle Axaz sine tjenester, samt bidra aktivt i forretningsutviklingen.

Som Salgsdirektør vil du har stor påvirkning og bidra til å forme salgsfunksjonen så vel som utviklingen av eget ansvar og arbeidsoppgaver. Her er noen initiale tanker om hva som kan ligge under ansvar og arbeidsoppgaver:

Ansvar:
 

  • Hovedansvarlig for salg og topplinjevekst
  • Salgsstrategi
  • Daglig ledelse av salgsfunksjonen
  • Utvikling av salgsfunksjonen og kulturen
  • Ansvar for ansatte innen salg
  • Etablering av salg i nye land
  • Sikre teambasert innsats, og utnyttelse av selskapets totale salgskapasitet

Arbeidsoppgaver:
 

  • Utvikle og gjennomføre salg
  • Bidra i koordinering mellom marked, salg og leveranse
  • Lede salgsprosessen og lukke salg sammen med leveranseansvarlige
  • Oppfølging av salgsmål
  • Bemanning av salg i henhold til vekstambisjoner                         
  • Coaching av salgsmedarbeidere
  • Utvikle langsiktige relasjoner, kundepleie på operativt og strategisk nivå
  • Videreutvikle salgsstrategier og optimalisere hvordan vi jobber med salg      
  • Støtte, lede, og utvikle salgsteamet
  • Utarbeide og levere kortsiktige og langsiktige salgsplaner    

Kvalifikasjoner og kompetanse:
 

  • Bachelor eller Master i relevant fagområde
  • Minimum 3 års relevant erfaring med salg
  • Analytisk og strukturert, og kan vise til gode resultater fra tidligere arbeid
  • Du har et sterkt ønske om å bygge det beste teamet rundt kundens kjøpsprosess
  • Relasjonsbygger som naturlig søker nye forretningsmuligheter
  • Gode norsk- og engelsk kunnskaper muntlig og skriftlig

Axaz tilbyr:
 

  • En unik mulighet til å påvirke og skape en ledende aktør i markedet
  • Utviklingsmuligheter som kommer med selskapets ambisjoner og vekst
  • En innovativ og fremtidsrettet arbeidsplass
  • Opplæring og sertifisering innen markedsledende produkter og løsninger
  • Konkurransedyktig kompensasjon og fordeler
  • Mulighet til å kjøpe deg inn i selskapet

Dersom du har spørsmål knyttet til stillingen er du velkommen til å kontakte Partner i Capus, Arne H. Underdal-Loktu på tlf: 91 13 14 14/e-post: al@capus.no eller Rekrutteringsassistent Polina Hermandsen på tlf: 93 80 74 57/e-post: ph@capus.no

Om arbeidsgiveren

Axaz er født i skyen, og benytter kostnadseffektive og markedsledende teknologiske løsninger. Selskapet er en proaktiv partner som leverer tjenester som ivaretar sikkerhet, gir deg full oversikt over selskaps-arkitekturen og skaper dataflyt mellom systemer. Menneskene i Axaz har over 20 års erfaring med å jobbe mellom selskaper og IT-leverandører for å realisere kundenes behov. Vi har erfart at dagens IT-leverandører har utfordringer med å innfri kundenes forventninger knyttet til kostnader, tempo og valg av løsning.

Ingen vet hvordan fremtiden vil se ut, men med Axaz på laget kan du være trygg på at du er best mulig rigget.

Våre konsulenter

Arne H. Underdal-Loktu
Partner
Polina Hermandsen
Rådgiver Research & Analyse