
Tar du utfordringen og søker deg til en av de mest spennende IT lederstillingene i offentlig sektor?

Vi vil ha med deg på laget for å levere de beste og smarteste løsningene til Norges befolkning!
Skatteetaten gjennomfører omfattende modernisering og digitalisering av brukertjenestene for borgere og næringsdrivende i Norge. Gjennom innovativ bruk av avansert IKT har vi lykkes med forenkling og utvikling av brukervennlige tjenester. For å styrke dette arbeidet ytterligere har vi etablert en dedikert avdeling for Plattformer i IT divisjonen som skal løfte oss videre i Skatteetatens satsing på skytjenester. Vi ser etter deg som ønsker å lede dette viktige området for oss.
Avdelingsdirektør Plattformer
Avdeling Plattformer har ansvar for å utvikle og sikre stabil, sikker og kostnadseffektiv drift av etatens utviklingsplattformer og IT-infrastruktur. Avdeling Plattformer får en ambisiøs utviklingsagenda og får en særskilt viktig rolle i gjennomføring av Skatteetatens strategi for i økende grad å basere nyutvikling på skytjenester.
Vi søker nå etter en dyktig og offensiv avdelingsdirektør som vil være en sentral bidragsyter i arbeidet med IT som støtte til kjernevirksomheten i etaten. Avdelingsdirektøren rapporterer til divisjonsdirektør IT og sitter i hans ledergruppe.
Arbeidsoppgaver
Stillingen har et stort nedslagsfelt, og du vil samarbeide bredt og ha et stort spenn i oppgaver, blant annet:
Det er ønskelig med:
Som leder i Skatteetaten må du evne å tenke helhetlig og trives med å samarbeide på tvers av ulike fagmiljøer. Du motiveres av å lykkes i lederrollen, ønsker å bruke tid på lederskap, og er villige til å utvikle eget lederskap.
Vår nye avdelingsdirektør for plattformer har i tillegg:
Stillingen lønnes som avdelingsdirektør kode 1060 fra 950 000 – 1 180 000 avhengig av kvalifikasjoner. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Skatteetaten har seks måneders prøvetid.
Informasjon om prosessen:
For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor alle intervjuer på video inntil videre.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. Internasjonale grader/utdanning må være godkjent av NOKUT.
Noe reisevirksomhet må påregnes.
Skatteetatens arbeidsstyrke skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og/eller hull i CV til å søke våre stillinger. Vi er en IA-bedrift og vil legge arbeidsforholdene til rette for deg hvis du har behov for det.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge.
Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.
I Skatteetaten får du jobbe sammen med noen av de beste på ditt fagfelt, du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder og du får muligheten til å utvikle deg. I Skatteetaten jobber alle mot et felles mål, å sikre finansieringen av velferdsstaten. Vi består av et direktorat, seks divisjoner med landsdekkende ansvar og 7 500 ansatte.
Divisjon IT skal sikre at Skatteetaten har en velfungerende IT-portefølje. Skatteetaten leverer tjenester som brukes av hele Norges befolkning og vi huser et av landets største og ledende IT-miljøer. Divisjonen består av rundt 900 årsverk som jobber med utvikling, drift og forvaltning av etatens IT-løsninger. Divisjon IT er under omorganisering og får ny organisering fra 1.9.2021.
En av våre konsulenter vil ta kontakt med deg
Vi er her for å hjelpe deg. Ta gjerne kontakt med oss dersom du lurer på noe.