Vil du være med å styrke Boots Norge sin posisjon innen digital markedskommunikasjon?

Vil du være med å styrke Boots Norge sin posisjon innen digital markedskommunikasjon?
Søknadsfristen på stillingen er dessverre utløpt og det er derfor ikke lenger mulig å søke. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Performance Marketing Manager
Arbeidsgiver:
Boots Norge AS
Sted:
OSLO
Søknadsfrist:
Utløpt

Boots Norge styrker sin posisjon innen digital markedskommunikasjon og søker etter en Performance Marketing Manager.
Stillingen er nyopprettet så det er store muligheter til å påvirke stillingens innhold samtidig som du er en del av et kompetent og engasjert markedsteam. 

Stillingens hovedfokus er å optimere trafikk, konvertering og salg på tvers av mediekanaler. Du vil samarbeide tett med mediebyrå, samt de interne teamene på Marketing, eCom og Kategori. Stillingen rapporterer inn i Marketing avdelingen, men er også en del av det operative eCom teamet.

Sikre optimalisering av Performance Marketing-budsjettet i henhold til salg og lønnsomhet:  

  • Definere strategi, KPIer og budsjett for definerte mediekanaler basert på å øke salg og lønnsomhet
  • Kontinuerlig optimalisere planer og tiltak basert på datadrevet analyse av kanaleffektivitet og resultater

Sikre at Performance Marketing- budsjettet støtter selskapets strategi:  

  • Bistå i å identifisere og/eller annonsere til relevante målgrupper
  • I samarbeid med kategoriteamet, definere fokusprodukter, kategorier og leverandører for ekstra eksponering
  • Bistå kategoriteamet i dialog med leverandører for felles samarbeid
  • Kontinuerlig forbedre prosesser inn mot mediebyrå

Sikre trafikk og aktivering av kunder gjennom betalte digitale kanaler:

  • Sikre riktig strategi for søk: Budgivning og KPI-setting (trafikk, konvertering, lønnsomhet)
  • Sikre at annonseringen i digitale kanaler er salgsutløsende
  • Kontinuerlig teste og optimere alle elementer av kampanjene med hensikt å forbedre salg og lønnsomhet
  • Samarbeide med Marketing og eCom teamet for å sikre konsistens mellom betalt og organisk søk 

Personlige egenskaper:

  • Vi ser etter en som er strukturert og evner å planlegge og prioritere
  • Du er analytisk anlagt og evner å ta gode beslutninger basert på ditt analysegrunnlag
  • Du er en relasjonsbygger som kan samarbeide internt og eksternt for å nå prioriterte mål og få gjennomslag for ideer

  Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdannelse på universitets- eller høyskolenivå, og praktisk erfaring med performance marketing 
  • God forståelse og sterk interesse for den digitale kundereisen
  • Erfaring med dataanalyse og datadreven beslutningstaking
  • Initiativrik, ambisiøs og motiveres av å lykkes
  • Høy arbeidskapasitet og sterk grad av gjennomføringsevne
  • Evne og viljen til å tilegne seg nødvendig faglig ekspertise
  • Gode norsk kunnskaper
  • Gode engelsk kunnskaper

Om arbeidsgiveren

Boots Norge AS har mer enn 160 års apotekerfaring fra Storbritannia og åpnet sitt første apotek i Norge i 2008. Selskapet består i dag av rundt 150 Boots apotek, kjedekontoret i Nydalen, grossisten Alliance Healthcare på Langhus og multidosefabrikken Farmaka i Askim. I tillegg til å levere varer til alle Boots apotek er Alliance Healthcare hovedleverandør til alle landets sykehus, sykehusapotek og en gruppe selvstendige apotek. Selskapet er også den største norske leverandøren av helsepleieartikler til bandasjister. Boots apotek selger flere av Storbritannias bestselgende merkevarer for eksempel No7, Botanics og Soltan.

Våre konsulenter

Christoffer Røstad
Researcher