Er du Flytogets nye HR-sjef?

Er du Flytogets nye HR-sjef?
Søknadsfristen på stillingen er dessverre utløpt og det er derfor ikke lenger mulig å søke. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
HR-sjef
Arbeidsgiver:
Flytoget AS
Sted:
OSLO
Søknadsfrist:
Utløpt

HR-sjef – Flytoget

Flytoget har over tid opparbeidet seg en unik posisjon i markedet, er meget godt likt av kundene og en populær arbeidsplass. Selskapet har i dag over 300 medarbeidere med 20 ulike nasjonaliteter. Nå søker vi en engasjert og dyktig ressurs som skal ha ansvar for å sikre gode og effektive interne prosesser innenfor områdene personaladministrasjon, organisasjon, personal- og bemanningsspørsmål. Stillingen har ansvar for rekruttering, sykefravær og disiplinærsaker.

HR-sjef har arbeidssted sentralt ved Oslo S og rapporterer til plan- og personaldirektør.

Hovedansvarsområder:

  • Ansvarlig for å oppdatere og følge opp selskapets sykefraværprosedyre
  • Strategisk fokus og gjennomføring av analyser av sykefraværet inkl. rapportering.
  • Rådgiver og støtte for våre operative ledere og ledergruppe
  • Ansvarlig for å lage og vedlikeholde HR-relaterte policyer og prosedyrer
  • Hovedansvarlig for Flytogets HMS-plan, AMU-møter og IA-kontakt
  • Overordnet ansvar for rekruttering, onboarding, og å utvikle og beholde dyktige medarbeidere
  • Ansvarlig for internkommunikasjon på HR-området, herunder pensjons- og forsikringsordninger, medarbeiderundersøkelser, personalhåndbøker etc.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning, gjerne innenfor HR, jus eller økonomi/administrasjon
  • Solid HR kompetanse på både operativt og strategisk nivå fra personalintensiv virksomhet
  • Relevant erfaring med analyse, strategi og gjennomføring/tiltak i forbindelse med sykefravær
  • Gode resultater fra systematisk forbedringsarbeid
  • Erfaring fra turnusbedrift og fagforeninger
  • Tung innsikt og erfaring med personal-juss, arbeidsrett og tariff-forhandlinger
  • Erfaren bruker av Office-programmene, samt solid systemforståelse
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner

Personlige egenskaper:

  • Relasjonsbygger med gode pedagogiske evner
  • Initiativrik, med stort engasjement og arbeidskapasitet
  • Meget god på å planlegge, drive og gjennomføre oppgaver
  • Du er motiverende og en meget god lagspiller
  • Tydelig, strukturert og resultatorientert
  • Sterk kulturbygger

Flytoget tilbyr:

  • En spennende rolle med mye ansvar og påvirkningsmuligheter
  • En sentral og utfordrende nøkkelrolle med mulighet for personlig utvikling
  • Et godt arbeidsmiljø med svært dyktige og engasjerte kolleger
  • Lyse og moderne kontorlokaler ved Oslo S
  • Kantine og subsidiert lunsjordning
  • Konkurransedyktige betingelser

Søknadsfrist: Utløpt

For ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte Capus AS ved Partner Kristian Lennertzen på 916 16 073 eller Researcher Kine Arenberg 41578550. For å komme i betraktning til stillingen må du søke via linken «Søk på stillingen». Du må da fylle ut et kort skjema med personalia, samt laste opp søknad og CV.
 

Om arbeidsgiveren

Flytoget bringer passasjerer til og fra Oslo Lufthavn med Drammen som endestasjon i vest. Selskapet skal tilby det beste transporttilbudet til og fra Oslo Lufthavn med vekt på sikkerhet, punktlighet og service. Flytoget har en topphastighet på 210 km/t, og fraktet i 2019 over 6,9 millioner reisende. Selskapets kundetilfredshet er svært høy (97%), og selskapet har god lønnsomhet. Fra og med 2020 faser vi inn 8 nye og moderne togsett for ytterlig å styrke merkevaren. Flytoget AS er et selvstendig selskap direkte eiet av Nærings- og Fiskeridepartementet.

Våre konsulenter