Er du Viking sin nye kredittsjef?

Er du Viking sin nye kredittsjef?

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Kredittsjef
Arbeidsgiver:
Viking Assistance Group
Sted:
OSLO
Søknadsfrist:
3.08.2020

Viking Assistance Group søker en dyktig og strukturert Kredittsjef til sine kontorer i Oslo. Du vil bli del av et internasjonalt konsern i vekst og bli utfordret i et spennende miljø.  Stillingen vil bli en del av CFOs ledergruppe og rapporterer til Group Finance Manager.

Hovedoppgavene for stillingen vil være:

  • Overordnet ansvar for innfordring og kredittgivning i hele Viking – konsernet
  • Ansvarlig for kontakt med ekstern servicepartner på fakturaadministrasjon, reskontro og inkasso
  • Ansvarlig for oppfølging og styring av cash pool og bank
  • Ansvarlig for daglige likviditetsprognoser og likviditetsstyring inkludert valutaposisjoner
  • Ansvarlig for oppfølging av relevante medarbeidere knyttet til innfordring og innbetalinger i ulike land
  • Følge opp utestående fordringer mot kunder i VIP – segmentet
  • Ansvar for og superbruker av relevante styringsverktøy og IT – systemer
  • Ansvarlig for avstemming og kontroll av konti relatert til fordringer og bank
  • Pådriver for å videreutvikle og forbedre rutiner og systemer
  • KPI-rapportering
  • Personalansvar for 1-2 medarbeidere

Vi ser for oss at dette beskriver deg:

  • Mastergrad i finans, regnskap eller økonomi
  • 3-5 års erfaring fra tilsvarende rolle, alternativt fra revisjon/konsulentbransjen.
  • Analytisk og god forståelse for databehandling
  • Erfaring med likviditetsstyring og cash management er en fordel
  • Prosjekterfaring er en fordel, og du har gjerne erfaring med Lean og prosesstyring
  • Selvstendig, operativ, punktlig og proaktiv
  • Gode Excel-kunnskaper er nødvendig
  • IT-interesse og et øye for digitalisering/automatisering
  • Erfaring fra internasjonale konsern er en fordel
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner, innen norsk og engelsk

Hos oss får du utviklingsmuligheter i en spennende stilling i et selskap i vekst. Du kan forvente en variert hverdag, et tydelig mandat og gode muligheter for å forme egen rolle. For å lykkes og trives i rollen må du være proaktiv, løsningsorientert og ha solid forståelse for regnskap og regnskapsprosesser. Du må være utpreget strukturert og opptatt av å levere. At du både er selvgående og evner å jobbe sammen med andre er avgjørende. Videre er det viktig at du er en dyktig relasjonsbygger og evner å kommunisere og skape samarbeid på tvers av avdelinger og datterselskaper i forskjellige land.

For den rette kandidaten tilbyr vi en utfordrende og spennende stilling tett på beslutningstakerne hvor du får være med på videreutviklingen av et nordisk konsern i sterk vekst. Stillingen byr på krevende, utviklende og varierte arbeidsoppgaver i et godt uformelt arbeidsmiljø med hyggelige, engasjerte og dyktige kollegaer. Viking har svært gode forsikrings- og pensjonsordninger, kantineordning og moderne lokaler på Alnabru i Oslo.

Ved spørsmål kan du kontakte samarbeidspartner Capus ved Johannes Westersø (95179169) eller Anders Kihle (97767816). Søknader behandles fortløpende.

Vi gleder oss til å treffe vår nye kollega!

 

Om arbeidsgiveren

Viking Assistance Group er et ledende skandinavisk veihjelpskonsern med virksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Spania. Viking er den foretrukne partner for bilprodusenter, forsikringsselskaper, bedriftskunder og privatpersoner. I tillegg til veihjelp, utfører vi kjøretøyrelaterte produkter og tjenester, 24-timers beredskap, kundestøtte, Call Center-tjenester, samt medisinsk hjelp til utenlandske turister.

Omsetningen i 2019 utgjorde ca. 900 millioner og konsernet opplever sterk vekst. Viking Assistance Group ble i 2020 kjøpt opp av If P&C Insurance, og er i dag en del av Nordens største forsikringskonsern.

Våre konsulenter