Har du erfaring fra innkjøp og offentlige anskaffelser? Vi søker ny seksjonsleder

Har du erfaring fra innkjøp og offentlige anskaffelser? Vi søker ny seksjonsleder
Søknadsfristen på stillingen er dessverre utløpt og det er derfor ikke lenger mulig å søke. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
seksjonsleder innkjøp
Arbeidsgiver:
Stortinget
Sted:
OSLO
Søknadsfrist:
Utløpt

Vi søker en dyktig, initiativrik og fremtidsrettet leder med solid faglig erfaring og stor gjennomføringsevne til vår seksjon for innkjøp.
Seksjonen har et sterkt fagmiljø og du vil lede en gruppe dyktige og motiverte medarbeidere. 

Arbeidsoppgaver

Seksjonen består av syv medarbeidere i tillegg til seksjonsleder. Dine arbeidsoppgaver vil være ledelse av seksjonen, herunder planlegging, personalledelse og budsjettering samt det faglige ansvaret for utvikling av seksjonens tjenester i tråd med Stortingets behov. Stortinget har behov for et bredt spekter av anskaffelser og ulike typer kontrakter og avtaler knyttet til bygg og anlegg, IT, kantinedrift, konsulenttjenester, grafisk produksjon mv.

Samarbeid med og oppfølging av linjeorganisasjonen i forbindelse med anskaffelser og kontraktsoppfølging vil være en viktig del av stillingen, inkludert rådgivning og veiledning innenfor anskaffelsesområdet. Du vil inngå i avdelingens ledergruppe og gjennom dette ha medansvar for utvikling av avdelingens samlede tjenestetilbud og avdelingsidentitet. 

Kvalifikasjoner

For stillingen kreves:

  • utdanning fra universitet eller høyskole, fortrinnsvis mastergrad, minimum bachelorgrad innen relevant fagområde
  • god innkjøpsfaglig forståelse samt bred erfaring fra innkjøpsområdet og regelverket rundt offentlige anskaffelser
  • erfaring med analyse, gjennomføring av komplekse offentlige anskaffelser samt kontraktsoppfølging
  • erfaring med relevante systemer og verktøy samt god generell IT-kompetanse
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Det er ønskelig at du har:

  • relevant ledererfaring

Den som ansettes, må kunne sikkerhetsklareres for nivå konfidensielt.

Personlige egenskaper

Vår nye seksjonsleder må kunne arbeide fremtidsrettet, systematisk og løsningsorientert samt være tydelig på mål og oppfølging. Du må kunne tenke strategisk og langsiktig samt ha evne til å se din og seksjonens rolle i en større sammenheng.
Vi søker deg som har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner. Du evner å motivere og inspirere dyktige medarbeidere og ivareta et godt arbeidsmiljø i utviklingen av seksjonens tjenester. Du har god rolleforståelse og evne til å representere Stortinget på en profesjonell måte. Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr

Vi kan tilby et arbeidssted med historisk sus, tett på aktuelle begivenheter med betydning for landets innbyggere. Stillingen lønnes som seksjonsleder i lønnsspennet 864 500-965 000, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder seks måneders prøvetid.

Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som speiler befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne. I henhold til offentleglova kan opplysninger om en søker bli offentliggjort, selv om søkeren har reservert seg for dette. Vedkommende vil i så fall bli varslet og gitt anledning til å trekke søknaden.

Spørsmål om stillingen kan rettes til konsulent Peder Lund telefon 977 35 088 og konsulent Kristine Sandstå telefon 977 29 641.

Søknad, CV og attester/vitnemål skal fortrinnsvis sendes elektronisk via denne siden "Søk stillingen" innen 25. september 2022. Før søknadsfristens utløp kan attester og vitnemål eventuelt sendes per post til Stortinget, postboks 1700 Sentrum, 0026 Oslo. Merk konvolutten med HR-seksjonen og stillingens tittel. Attester og vitnemål returneres ikke.

Her er lenke til vår personvernerklæring:
https://www.stortinget.no/no/Stortinget-og-demokratiet/Administrasjonen/stortinget-som-arbeidsplass/personvernerklaring–rekruttering/ Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personopplysninger når du søker jobb hos oss.

Om arbeidsgiveren

Stortingets administrasjon har som formål å organisere og utvikle det parlamentariske arbeidet, og legge til rette for at stortingsrepresentantene kan ivareta sine verv. Vi formidler kunnskap om folkestyret og Stortingets virksomhet, og vi tar vare på Stortingets bygninger, historiske verdier og kunst.

Stortingets administrasjon er organisert i 7 avdelinger og har rundt 500 medarbeidere.

Våre verdier er «hjelpsom, ansvarlig, pålitelig og åpen».

Våre konsulenter