Innkjøpsrådgiver Vareflyt, Sykehusapotekene HF

Innkjøpsrådgiver Vareflyt, Sykehusapotekene HF
Det er dessverre ikke mulig å søke på stillingen lenger da vi har funnet rett kandidat. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Innkjøpsrådgiver
Arbeidsgiver:
Sykehusapotekene HF
Sted:
OSLO
Søknadsfrist:
Løst

Vi har behov for å styrke teamet i Sykehusapotekene HF innenfor innkjøp og logistikk. Stillingen inngår som en del av vår avdeling for vareflyt som har ansvar for innkjøp og logistikk.

Kandidaten i denne stillingen vil få jobbe med hele spekteret av oppgaver i avdelingen, fra å gjennomføre anskaffelser og følge opp leverandører, til å utvikle gode og effektive logistikk prosesser for å sikre god drift i våre apotek. I tillegg vil du være med på å sikre sykehusapotekenes systemer og prosesser for anskaffelser, samt delta i utviklingsprosjekter av selskapet som innkjøpsrådgiver. Kandidaten vil også få gode muligheter til videreutvikling innenfor logistikk og innkjøp som en del av teamet.

Aktuelle kandidater har relevant erfaring fra innkjøp og logistikk. En kommersiell orientering og god forretningsmessig forståelse vil også være viktig. Du drives av en nysgjerrighet etter alltid å finne de gode løsningene. Du kommuniserer klart og presis, har en analytisk tilnærming, og du samarbeider godt med andre. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

I Sykehusapotekene HF vil du få utfordrende oppgaver i et foretak med et viktig samfunnsoppdrag. Arbeidssted er på vårt hovedkontor i Oslo sentrum.

Arbeidsoppgaver
Gjennomføre anskaffelser
Utvikle logistikk funksjoner for å sikre rasjonell drift
Utvikling og vedlikehold av foretakets innkjøpsstrategi, rutiner og governance
Være bidragsyter til mer effektivt innkjøp og optimale logistikkløsninger for sykehus og sykehusapotek i regionen til Helse Sør-Øst RHF
Delta på kryssfunksjonelle prosjekter og forbedringsarbeid
Ivareta prosjektleder/prosjektkoordinator rolle i anskaffelses og logistikkprosjekter
Analysearbeid for å sikre riktige prioriteringer og oppfølging av apotek

Kvalifikasjoner
Relevant utdanning på minimum bachelornivå, fortrinnsvis masternivå
Minimum 3 års erfaring fra innkjøp/logistikk/supply chain managment
Fordel med erfaring innenfor offentlige anskaffelser
Ønskelig med god forretningsforståelse 

Personlige egenskaper
Nysgjerrig og proaktiv
Selvstendig
Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
Analytisk 
Strukturert 
Gjennomføringsevne 

Vi tilbyr
Utfordrende stilling i et foretak med et viktig samfunnsoppdrag  
Lønn etter avtale
Kurs- og kompetansehevende tiltak
Gode personal-, pensjons- og forsikringsordninger

Om arbeidsgiveren

Sykehusapotekene HF er et helseforetak som leverer legemidler og farmasøytiske tjenester til sykehusene i Helse Sør-Øst RHF. Foretaket består av over 750 ansatte som er fordelt på 17 sykehusapotek fra Lillehammer til Kristiansand, samt hovedkontor i Oslo. I 2019 hadde vi en omsetning på 3,9 milliarder. Vår visjon er å gjøre sykehusenes legemiddelbruk bedre gjennom å bidra til bedre pasientsikkerhet og god sykehusøkonomi.

Sykehusapotekene HF er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg mot oppføring må du søke om og begrunne dette. Du vil bli kontaktet hvis søknaden ikke blir innvilget og få mulighet til å trekke søknaden.

Våre konsulenter

Kamilla Skaret Gustu
Rådgiver Research og Analyse