Leder for kommunikasjonsstab

Leder for kommunikasjonsstab
Det er dessverre ikke mulig å søke på stillingen lenger da vi har funnet rett kandidat. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Seksjonssjef kommunikasjon
Arbeidsgiver:
Skatteetaten
Sted:
TRONDHEIM
Søknadsfrist:
Løst

Kontakt konsulent

Vi søker en en strategisk og utviklingsorientert kommunikasjonsleder. Du er med på å understøtte Skatteetatens samfunnsoppdrag, får jobbe i en kompleks virksomhet og blir en del av et større kommunikasjonsmiljø. 

Kommunikasjonsstaben gir råd og bistår ledelsen, fagavdelinger og prosjekter i deres kommunikasjonsarbeid.  
Staben jobber med divisjonens intern- og ekstern kommunikasjon og samarbeider tett med kommunikasjonsavdelingen i Skattedirektoratet og med kommunikasjonsmiljøene i de andre divisjonene

Du får personalansvar for seks dyktige kommunikasjonsrådgivere.  Vi trenger en trygg og tydelig leder med en god dose pågangsmot, og som kan holde hodet kaldt selv når det koker litt. Her blir du del av en stor og fantastisk divisjon med flinke folk som vil være med og gjøre en forskjell. Stillingen rapporterer til divisjonsdirektør.  

Vi kan tilby deg en spennende og utfordrende arbeidsdag i en virksomhet som står foran en stor omstilling. Du får være med på å sette retning og du få sjansen til å gjøre en forskjell. 

Skatteetaten jobber målrettet for å forenkle og gjøre hverdagen lettere for både næringslivet og innbyggerne. Nå står vi helt i startgropen med å modernisere innkrevingsprosessene til det beste for våre brukere og oppdragsgivere. Dette store arbeidet krever god intern- og ekstern kommunikasjon.

Noe reisevirksomhet må påregnes  

Hva går jobben ut på?
  • Lede og utvikle divisjonen sitt strategiske og operative kommunikasjonsarbeid
  • Lede og utvikle divisjonen sin kommunikasjonsstab
  • Støtte divisjonsdirektør med kommunikasjonsfaglige råd og vurderinger
  • Påse at kommunikasjonstiltakene er i tråd med etatens overordnet budskap og prioriteringer 
  • Identifisere og bidra til engasjerende innhold til våre kommunikasjonskanaler
  • Oppfølging av mediehenvendelser og mediehåndtering 
  • Sikre en helhetlig og effektiv intern- og ekstern kommunikasjon
  • Budsjett og personalansvar 
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
  • Høyere relevant utdanning på masternivå
  • Relevant erfaring fra strategisk kommunikasjonsarbeid i en kompleks virksomhet
  • Erfaring med å gi råd til en ledergruppe
  • Erfaring i bruk av digitale medier
  • Kunnskap og innsikt om målgrupper og budskapsutforming i ulike kanaler 
  • Erfaring som personalleder
  • God formidlingsevne,  både muntlig og skriftlig 
Hva ser vi etter hos deg?
  • Helhetstenkende og setter deg raskt inn i nye problemstillinger
  • Motiveres av å utøve tillitsbasert ledelse og villig til å utvikle deg i lederrollen
  • Gode samarbeidsegenskaper og god relasjonsbygger både mot interne og eksterne miljøer
  • Utviklingsorientert, initiativrik og god gjennomføringsevne
  • Selvstendig og strukturert  
  • Evne til å motivere og inspirere dyktige medarbeidere
Hvorfor skal du velge oss?

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no. 
 
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
 
Du blir ansatt som seksjonssjef , med en årslønn mellom kr 950.00 - 1.100.000, avhengig av kvalifikasjonene dine.

Verdt å merke seg før du søker

Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.

 Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss. 

Velg en jobb der du får utfordret deg selv, ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no

Våre konsulenter