Ønsker du å jobbe som leder for operativt innkjøp og bidra til vår visjon «Bærekraftig mobilitet for alle»?

Ønsker du å jobbe som leder for operativt innkjøp og bidra til vår visjon «Bærekraftig mobilitet for alle»?

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Leder operativt innkjøp
Arbeidsgiver:
Sporveien AS
Sted:
OSLO
Søknadsfrist:
25.08.2022

Som leder for operativt innkjøp i Sporveien vil du få være med på en spennende reise for å forme fremtidens mobilitet i Oslo. Sporveien er en samfunnsviktig arbeidsgiver med stor betydning for miljøet, bylivet og kollektivtrafikken. Vi ønsker å tilrettelegge for et grønnere samfunn, og jobber for å levere mest mulig kollektivtrafikk for pengene slik at flest mulig lar bilen stå, og heller reiser kollektivt. Vi har en meget spennende og kompleks prosjektportefølje som består av blant annet Fornebubanen, Majorstua knutepunkt, oppgraderinger til nye trikke- og t-bane-vogner, samt neste generasjons togstyring (CBTC). Sporveien er verdensledende på kostnadseffektiv drift av T-banen og vårt arbeid med bærekraft gjenspeiles i pallplassering i Norsk Bærekraftbarometer 2021 med T-banen og Trikken på henholdsvis første og andre plass!

Siden 2011 har vi forbedret vår virksomhet med én milliard kroner i årlig effekt, og vi har ambisjoner om å bli enda bedre. Vi jobber sammen hver dag for å sikre at vi også fremover skal være den foretrukne løsningen Oslo har for kollektivtransport, og vi skal fortsette å ha trygge og meningsfulle jobber her i Sporveien.

Er du vår nye leder for Operativt Innkjøp?
Avdelingen for Operativt Innkjøp & Logistikk er en sentralisert og kritisk funksjon i Sporveien som skal yte profesjonelle tjenester mot våre interne kunder. Som leder for operativt innkjøp vil du få en svært sentral rolle som skal bidra til at vi når våre strategiske mål gjennom en rekke forbedringsinitiativ. Du får muligheten til å etablere digitalt målbilde og veikart for avdelingen, med stor innflytelse i tilhørende digitaliserings- og automatiseringsinitiativ. Videre får du muligheten til å lede arbeid som innebefatter kritikalitetsvurderinger av varebeholdning, fremtidig lagerstruktur og bærekraftig innkjøp og logistikk. I tillegg vil en viktig del av din hverdag være å drive kontinuerlig forbedring av avdelingen, lede leverandøroppfølging og -utvikling, samt sikre standardisering av prosesser i operativt innkjøp og i grensesnittet mot planlegging og drift.

Vi ser for oss at du har følgende kvalifikasjoner:

  • Det er en fordel om du har utdanning på masternivå, gjerne innenfor innkjøp og logistikk. Tyngre relevant erfaring kan kompensere for utdanningskrav.
  • Vi ser gjerne at du har minst fem års erfaring innenfor innkjøpsfaget, gjerne på operativt nivå.
  • Erfaring med teamledelse i tekniske miljøer
  • Forståelse for teknologi og samhandlingen mellom prosjekter, drift, innkjøp og logistikk.
  • Erfaring med performance management og Lean
  • Erfaring med leverandørstyring og god kommersiell teft
  • God kjennskap til ERP-systemer, og aller helst IFS, er en fordel

Stillingen er selvstendig og stiller krav til gode samarbeids- og gjennomføringsevner. Det er en fordel om du er sterk muntlig og skriftlig i både engelsk og norsk. Du bør trives med å jobbe mot målbare resultater og samhandle med tekniske miljøer. Vi ser for oss at du er god til å bygge relasjoner og er opptatt av å sikre kostnadseffektive og bærekraftige løsninger i dialog med kunder.

Stillingen rapporter til logistikkdirektør i Sporveien.

Hva vi tilbyr:

  • VI har et svært godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer og fagmiljøer, som legger vekt på trivsel, mangfold og humor
  • Hos oss er det også gode muligheter for videreutvikling og kompetanseheving, og vi har et stort internt jobbmarked som gir mange muligheter
  • Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår
  • Trimrom, treningsstøtte og bedriftsidrettslag
  • Frikort for kollektivreiser på Ruter sitt rutenett i Oslo og Akershus for deg og din familie (barn under 16 år).

Mer informasjon om stillingen kan du ta kontakt med vår rekrutteringspartner Capus v/ Erling Lampe (991 60 110) og Sondre Urbye Kjelsrud (986 52 622).

 

Om arbeidsgiveren

Sporveien er Norges største leverandør av kollektivtransport målt i antall reiser. I datterselskapene Sporveien Trikken, Sporveien T-banen og Unibuss ble det i 2021 gjennomført 156 millioner enkeltreiser. Konsernet har om lag 3 590 ansatte og en omsetning på fem milliarder kroner. Sporveien eier, utvikler og forvalter infrastrukturen knyttet til T-bane og trikk – det vil si skinner, stasjoner, tunneler, baser, bygninger og signalanlegg.  Konsernet har også et helhetlig ansvar for driften av kollektivtrafikken, inkludert vedlikehold og oppgraderinger av vogner, skinner og annen infrastruktur. Sporveien er 100 prosent eid av Oslo kommune.

I Sporveien er vi stolte av våre verdier; Pålitelig, Engasjert og Samhandlende. Vi er opptatt av at våre ansatte kan identifisere seg med og etterleve disse verdiene hver dag. Vi er også stolte av vårt mangfold blant ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder.

Våre konsulenter

Sondre Urbye Kjelsrud
Rådgiver research & analyse
Søk på stillingen