Vi søker en strategisk og kommersiell Operations Manager til å lede videreutvikling og vekst av våre ice-butikker!

Vi søker en strategisk og kommersiell Operations Manager til å lede videreutvikling og vekst av våre ice-butikker!
Det er dessverre ikke mulig å søke på stillingen lenger da vi har funnet rett kandidat. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Operations Manager
Arbeidsgiver:
Ice Retail AS
Sted:
OSLO
Søknadsfrist:
Løst

Kontakt konsulent

Kristian Lennertzen

Partner

Maria Kivle

Rådgiver Research & Analyse
Ice Retail søker en Operations Manager som skal sette strategisk retning for drift av Ice-butikkene ved Sandvika, Gulskogen, Ski, Storo og Strømmen Storsenter, samt de nye butikkene som er under planlegging. Stillingen er nyopprettet og som Operations Manager vil du få muligheten til å utfordre og forbedre eksisterende prosesser, konsepter og systemer. Du skal drive innovasjon i vår verdikjede hvor kunden står i fokus, og sikre at strategien støttes av selskapets mål, systemer, rutiner, avtaler og driftsmateriell.

Den rette kandidaten er en inspirerende og tydelig leder som sikrer verdikjedeperspektiv og gjennomføring av beste praksis i alle aktiviteter. Du vet hva som skal til for å drifte en butikkjede på en strukturert, effektiv og bærekraftig måte. Vi ser etter en person som har drivkraften til å bidra til å bygge ice-butikkene til å bli den råeste butikkjeden innen norsk telecom.

Rollen er tillagt et bredt ansvarsområde og skal sørge for at ice-butikkene holder en høy driftsstandard, utvikler seg og leverer på planlagte strategier og mål.

Arbeidsoppgaver:
  • Overordnet ansvar for drift av ice-butikkene, herunder blant annet butikksystem, sikkerhet, vedlikehold av lokale og innredning, varelagerstyring, tekniske installasjoner, kravstilling overfor interne og eksterne samarbeidspartnere
  • Ansvar for driftsrutiner og driftsmanual
  • Utøve strukturert og kontinuerlig forbedring av system, fysisk infrastruktur, sikkerhetsløsninger og andre operasjonelle elementer som understøtter en god kundeopplevelse i butikk
  • Være systemeier for ERP, kassasystem, kundeteller, alarmsystemer og andre relevante systemer som støtter optimal drift av butikkene
  • Definere relevante KPI’er som understøtter områdene og følge opp disse tett
  • Identifisere forretningsbehov som må støttes av nye løsninger eller prosesser (tekniske, fysiske osv.)
  • Være bindeleddet mot interne- og eksterne kontaktpunkter med hensyn til deres ansvarsområde, eksempelvis leverandører av driftsmateriell, utleier, sikkerhetsleverandører, systemleverandører, intern IT osv.
  • Holde deg oppdatert på markedet for å lykkes med dagens- og morgendagens retail-butikk
  • Noe reising må påberegnes

Kvalifikasjoner:
  • Høyere utdannelse innen retail, økonomi, logistikk, o.l. vil være en fordel, men ikke et krav
  • Erfaring fra kompleks varehandel/retail, og erfaring fra lignende rolle vil være en fordel
  • Solid teknisk- og systemforståelse
  • Gode excel-ferdigheter og gode ferdigheter innen analyse
  • Erfaring med strukturert endring og oppfølging av større og mindre initiativ
  • God økonomisk forståelse og evne til å legge til rette for innovativ utvikling
  • Erfaring med forretningsutvikling, strategi og evne til å se mulighetsrom i automasjon og teknologi
  • Kommersiell kompetanse som bidrar til å se muligheter i markedet

Personlighetsprofil:
  • Du evner å skape gode relasjoner med kolleger, kunder og leverandører
  • Du er en god lytter og solid samarbeidspartner
  • Du evner å støtte og gi råd, med en løsningsorientert og konstruktiv tilnærming
  • Du utstråler trygghet og profesjonalitet
  • Du er strukturert og nøyaktig
  • Du er pragmatisk og fleksibel

Ice tilbyr:
  • Konkurransedyktige betingelser med gode forsikrings og pensjonsordninger
  • Muligheten til å jobbe i et moderne teknologiselskap i sterk utvikling og vekst
  • En variert arbeidshverdag med mulighet til å påvirke egen rolle
  • Faglig variert stilling i et svært kompetent fagmiljø
  • Unike, spesialbygde kontorer i Nydalen, Oslo som fasiliteter en aktivitetsbasert arbeidsmetode
  • 5. plass i Great Place to Work kåringen i 2023
Arbeidssted: Nydalen

For ytterligere informasjon, ta gjerne kontakt med Capus gjennom Kristian Lennertzen på 916 16 073 / kristian.lennertzen@capus.no eller Maria Kivle 95 04 98 36 / maria.kivle@capus.no

Om arbeidsgiveren

ice har, helt siden vi lanserte mobiltelefoni og startet utbygging av Norges tredje mobilnett, ice+, hatt ett mål for øyet; å utfordre det norske mobilmarkedet til det bedre for deg og alle mobilkunder i Norge.

Gjennom snart 8 korte år som mobiloperatør har ice gått fra én kunde og én mobilmast, til over 800 000 kunder og bygget Norges nye mobilnett. I tillegg til å bygge eget nett og være Nordens hurtigst voksende mobilselskap 5 år på rad, har ice satt innovasjoner som Rollover og Rollover Deling på kartet. ice har presset prisene, lansert Norges eneste gratisabonnement for barn og samtidig blitt kåret til det mobilselskapet med best kundeservice flere år på rad! Vi har også åpnet 5 flotte butikker i Østlandsområdet.

Med gode plasseringer hos Great Place To Work flere år på rad, ABW (activity based workplace), tillitsbasert og fleksibilitet i arbeidshverdagen i moderne lokaler sentralt i Nydalen har vi satt målet mot det neste steget, å bli Norges mest attraktive arbeidsgiver. ice er kjent for å være en fremoverlent arbeidsgiver, og nå, som en del av Lyse konsern et av de største teknologimiljøene i Norge skal vi bli enda større.

Vi jobber daglig med å være det mest anbefalte selskapet gjennom fornøyde kunder og ansatte. Vi ser på våre ansatte som talenter og ambassadører for våre verdier; å tenke nytt, spille på lag og skape tillit.

Våre konsulenter

Kristian Lennertzen

Partner

Maria Kivle

Rådgiver Research & Analyse