Nøkkelinformasjon
Stillingstittel:
Arbeidsgiver:
Sted:
Søknadsfrist:
Kontakt konsulent
Monika Tyvold
Seksjonsleder Seksjon for eiendomsforvaltning
Vi ser etter en fremtidsrettet og utviklingsorientert fagansvarlig/senior prosjektleder til våre tverrfaglige byggeprosjekter. Du vil få en sentral rolle i å bygge opp eget fagområde, og sikre en god og effektiv planlegging og gjennomføring av våre byggeprosjekter.
Stortinget skal ha funksjonelle arealer som understøtter formålet og visjonen om et levende folkestyre. Bygningsmassen er på ca. 70 000 m2, og består av både moderne lokaler og lokaler med høy kulturhistorisk verdi, som vi med stolthet tar vare på.
Våre byggeprosjekter omfatter tiltak for bygningsmessig og teknisk oppgradering, samt tilrettelegging for de ulike brukergruppenes behov. Det er et mål at våre lokaler skal være bærekraftige, kostnadseffektive og fleksible. Vi har derfor stort fokus på tiltak som bidrar til energioptimalisering, ombruk og effektiv arealutnyttelse.
Arbeidsoppgaver
Stillingen er organisert i seksjon for eiendomsforvaltning og -utvikling, i eiendoms-, sikkerhets- og serviceavdelingen. Avdelingen skal utvikle og tilrettelegge funksjonelle og sikre lokaler som understøtter Stortingets behov, samt levere relevante eiendomstjenester som forenkler brukernes hverdag.
Oppgavene omfatter:
- fagansvar for planlegging og gjennomføring av byggeprosjekter
- ansvar for forvaltning og utvikling av Stortingets prosjektmodell for byggeprosjekter, og etablering/revisjon av styrende dokumenter
- bidra til utvikling av prosjekteringsanvisninger
- utvikling, planlegging og gjennomføring av prosjektene innenfor virksomhetens målsetninger og rammer, herunder utarbeide styringsdokumenter og beslutningsunderlag
- å utarbeide kravspesifikasjoner og tilbudsmateriell, og forhandle entreprisekontrakter i samarbeid med seksjon for innkjøp
- å bidra til god kontraktsoppfølging i prosjektene, herunder oppfølging av endringer og avvik
- styre og rapportere risiko, økonomi, kvalitet og fremdrift i egne prosjekter iht. Stortingets prosjektmodell, herunder utarbeide usikkerhetsanalyser ved behov
- ivaretakelse av byggherrerollen gjennom organisering og involvering av relevante parter, både eksterne og interne
- sikre etterlevelse av SHA i prosjektene
- ivareta og utvikle gode relasjoner til oppdragsgivere, brukere og samarbeidspartner
Kvalifikasjoner
Det kreves:
- relevant høyere utdanning, fortrinnsvis innenfor bygg eller tekniske fag, på bachelor- eller masternivå. Relevant erfaring kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet
- relevante sertifiseringer og/eller tilleggsutdanning innen prosjektledelse
- erfaring fra internkontroll og utvikling av styrende dokumenter for eiendomsprosjekter
- erfaring fra planlegging, gjennomføring og avslutning av byggeprosjekter
- kompetanse og erfaring med bruk av relevant metodikk for prosjektledelse
- svært god kompetanse og erfaring med kontraktsmodeller for byggeprosjekter, herunder erfaring med offentlige anskaffelser
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Den som ansettes, må kunne sikkerhetsklareres.
Personlige egenskaper
Vi søker deg som:
- har utpreget gode samarbeidsevner og evner å finne løsninger sammen med andre
- er selvstendig og tar initiativ
- er prosess- og resultatorientert med god gjennomføringsevne
- er utviklingsorientert
Vi tilbyr
Vi tilbyr spennende og utviklende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig arbeidsmiljø med høy kompetanse og et viktig samfunnsoppdrag, tett på aktuelle begivenheter med betydning for landets innbyggere.
Vi arbeider i nyoppussede, funksjonelle og aktivitetsbaserte lokaler. Vi tilbyr en arbeidsplass med mulighet til å få innsikt i Stortingets virksomhet samtidig som du bruker din ekspertise innen utvikling av ditt fagområde.
Hos oss får du rammer som sikrer en god balanse mellom jobb og fritid. Vi har fleksitid og sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden.
Stillingen lønnes som seniorrådgiver i lønnsspennet kr 777 900–942 700 per år avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder seks måneders prøvetid.
Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som speiler befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle til kvalifiserte til å søke jobb uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du fra oss og du gis mulighet til å trekke din søknad.
Spørsmål om stillingen kan rettes til seksjonsleder Monika Tyvold på telefon 480 60 950, eller til ekstern konsulent i Capus, Kristine Sandstå på telefon 977 29 641.
Søknad, CV og attester/vitnemål skal fortrinnsvis sendes elektronisk via denne siden “Søk stillingen” innen 21. januar 2024. Attester og vitnemål returneres ikke.
Her er lenke til vår personvernerklæring:
https://www.stortinget.no/personvern-rekruttering
Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personopplysninger når du søker jobb hos oss.
Om arbeidsgiveren
Stortingets administrasjon har som formål å organisere og utvikle det parlamentariske arbeidet, og legge til rette for at stortingsrepresentantene kan ivareta sine verv. Vi formidler kunnskap om folkestyret og Stortingets virksomhet, og vi tar vare på Stortingets bygninger, historiske verdier og kunst.
Stortingets administrasjon er organisert i 7 avdelinger og har rundt 500 medarbeidere.
Våre verdier er «hjelpsom, ansvarlig, pålitelig og åpen».