Nøkkelinformasjon
Stillingstittel:
Arbeidsgiver:
Sted:
Søknadsfrist:
Kontakt konsulent
Vi styrker nå arbeidet med innkjøp, leverandørstyring og kategoriledelse for flere forretningsområder for å møte kommende investeringer og behov. Vi ser etter nye medarbeidere med et brennende engasjement for det grønne skiftet, anskaffelser, kategoriledelse og leverandørstyring.
Vi søker en anskaffelsesrådgiver til det nyetablerte forretningsområdet Teknologi og Transformasjon. Forretningsområdet ligger under avdelingen Innkjøp og Leverandørstyring som har ansvar for strategi, prosesser og verktøy for anskaffelser, og leder anskaffelser på tvers av selskapet. Stillingen har tilhørighet i seksjon for IT og Digitalisering som har ansvar for innkjøp av alle IT og FOU anskaffelser for Statnett. Typiske innkjøp i denne seksjonen innbefatter blant annet; IT systemer, IT varekjøp, IT konsulenter, og FOU anskaffelser.
Statnett er til stede over hele landet. Arbeidssted for denne stillingen vil være ved et av våre kontorer i Oslo, Trondheim, Sunndalsøra, Alta eller Sandnes.
Arbeidsoppgaver
- Lede, gjennomføre og sikre fremdrift i anskaffelsesprosesser innen IT og digitalisering
- Utarbeide konkurransegrunnlag og kontrakt, samt gjennomføre forhandlinger og tilbudsevalueringer i samarbeid med behovseier
- Løpende rådgivning til behovseiere
- Administrere og følge opp kontrakter og leverandører
- Bidra i forbedringsarbeid
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på bachelor- eller masternivå, gjerne innen IT, økonomi, jus eller ingeniørfag
- Erfaring med offentlige anskaffelser
- Erfaring med kontraktsoppfølging, gjerne innen offentlig sektor
- God skriftlig og muntlig formuleringsevne, på norsk og engelsk
- Erfaring med innkjøp og anskaffelser innen IT vil være en fordel
Personlige egenskaper
- Initiativrik og løsningsorientert, med høy gjennomføringsevne
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- God evne til å bygge relasjoner og trives med å arbeide i team på tvers av fag og roller
- Strukturert, nøyaktig og analytisk
- Resultatorientert
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Konkurransedyktige lønnsbetingelser
- Meget god pensjonsordning
- Fleksibel arbeidstidsordning
- God kantineordning
- Meget gode forsikringsordninger som dekker både jobb og privat
- Firmahytter og bedriftsidrettslag
- Mulighet til å bli kjent på tvers av Statnett
Ønsker du mer informasjon om stillingen, ta gjerne kontakt med vår rådgiver i Capus, Monica Hatle-Larssen, på tlf 992 31 240. Merk at responstiden på henvendelser kan være noe senere i fellesferien.
Vårt oppdrag er å sikre strømforsyningen i Norge døgnet rundt hele året. Det gjør vi ved å utvikle og drifte strømnettet slik at det møter alle krav fra samfunnet rundt oss. Vi leverer et robust og effektivt strømnett som er avgjørende for at vi når Norges klimamål, og bærekraftig verdiskaping for våre kunder og samfunnet.
Visjonen vår:
Statnett er sentral i den grønne omstillingen i dag og for kommende generasjoner. Sikker og robust strømforsyning skaper grobunn for gode liv og bærekraftig verdiskaping.
Våre verdier skal være rettesnor for våre handlinger, hvordan vi samarbeider og våre valg
- Vi leverer effektivt på prioriterte oppgaver, med riktig tempo og kvalitet, og hele veien ut
- Vi har mot til å prioritere og forenkle, til å gi tillit og til å tenke nytt
- Vi gjør det sammen for effektiv samhandling, for å bygge relasjoner og deler
Hvorfor skal du velge å jobbe i Statnett?
- Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
- Vi forvalter landets viktigste infrastruktur
- Vi tilrettelegger for utvikling, vekst og gode prestasjoner
- Vi legger til rette for god balanse mellom jobb og fritid
Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
Krav til søknaden din
Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar bakgrunnssjekk og gjør egnethetsvurdering med hjemmel i energiloven ved ansettelse. Dersom stillingen krever sikkerhetsklarering etter sikkerhetsloven, må du være villig til å oppgi relevante opplysninger.