Vil du være med å forme fremtidens Statnett som vår nye Eiendomsforvalter?
Statnett er en sentral aktør i det grønne skiftet, med en viktig oppgave i å sikre bærekraftig verdiskapning og pålitelig strømforsyning over hele Norge. For å lykkes med dette kreves det at Statnett har en leveringsdyktig organisasjon.
Vi søker nå en engasjert og strukturert eiendomsforvalter som skal ha ansvar for forvaltning av Statnetts lagerbygg. Rollen innebærer tett samarbeid med stedlig driftspersonell og andre nøkkelaktører, og vil gi deg en sentral posisjon i arbeidet med å sikre funksjonelle, trygge og bærekraftige lagerløsninger tilpasset Statnetts behov.
Stillingen er organisert i seksjon Eiendomsdrift, som er en del av forretningsområde Anleggsdrift og beredskap.
Arbeidssted kan være på et av våre kontorer i Oslo, Trondheim, Sandnes, Bergen, Sunndalsøra eller Alta. Reisevirksomhet i stillingen må påregnes.
Det forutsettes at den som ansettes må kunne klareres og autoriseres i tråd med sikkerhetslovens bestemmelser.
Arbeidsoppgaver
Forvaltning og oppfølging av Statnetts lager- og logistikkbygg
Dokumentere drifts- og vedlikeholdsoppgaver i henhold til seksjonens krav og rutiner
Samarbeid med stedlig driftspersonell for å sikre effektiv og trygg drift av eiendommene
Bidra som eiendomsdrift sin ressurs i relevante prosjekter
Oppfølging av vedlikeholdsarbeid, serviceavtaler og mindre utviklingsprosjekter
Sikre etterlevelse av lovpålagte krav, herunder Kraftberedskapsforskriften og Sikkerhetsloven
Budsjettansvar, rapportering og fakturabehandling
Kontinuerlig forbedring av rutiner, prosesser og eiendomsforvaltning
Kvalifikasjoner
Høyere relevant utdanning innen byggfag, tekniske fag eller tilsvarende erfaring som veier opp for formell utdanning
Erfaring med eiendomsforvaltning, gjerne fra lager- og logistikkbygg eller eiendommer tilknyttet kritisk infrastruktur
Erfaring med forvaltningssystemet IFS er ønskelig, men ikke et krav
Solid IKT-kompetanse (Excel, Word, Outlook)
Kjennskap til Kraftberedskapsforskriften og Sikkerhetsloven er en fordel
Erfaring med offentlige anskaffelser er et pluss, men ikke et krav
Gode kommunikasjonsevner på norsk, både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
Strukturert, planleggende og løsningsorientert
Kundeorientert og trives med å bygge gode relasjoner
Ansvarsfull og målrettet, med fokus på leveranser og kontinuerlig utvikling
Samarbeidsvillig og teamorientert
Nysgjerrig på læring og utvikling innen eiendomsforvaltning
Vi tilbyr
Muligheter til å jobbe med kritisk samfunnsoppgave og mot det grønne skiftet
Konkurransedyktig lønn
Fleksibel arbeidstidsordning
Muligheten til å jobbe hjemmefra innenfor definerte forutsetninger
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Bedriftshelsetjeneste
Firmahytter, trimrom og bedriftsidrettslag
Krav til søknaden din
Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar bakgrunnssjekk og gjør egnethetsvurdering med hjemmel i energiloven ved ansettelse. Dersom stillingen krever sikkerhetsklarering etter sikkerhetsloven, må du være villig til å oppgi relevante opplysninger.
Om arbeidsgiveren
Vårt oppdrag er å sikre strømforsyningen i Norge døgnet rundt hele året. Det gjør vi ved å utvikle og drifte strømnettet slik at det møter alle krav fra samfunnet rundt oss. Vi leverer et robust og effektivt strømnett som er avgjørende for at vi når Norges klimamål, og bærekraftig verdiskaping for våre kunder og samfunnet.