Du er kanskje vår nye seksjonssjef innen internkontroll?

Du er kanskje vår nye seksjonssjef innen internkontroll?
Det er dessverre ikke mulig å søke på stillingen lenger da vi har funnet rett kandidat. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Seksjonssjef Internkontroll
Arbeidsgiver:
Skatteetaten
Sted:
Telemark
Søknadsfrist:
Løst

Kontakt konsulent

Vil du jobbe i en alltid aktuell etat, der du får ta del i sterkt, utviklende fagmiljø og arbeid med samfunnsrelevante oppgaver? 

Hos oss i divisjon innkreving vil du bli en viktig bidragsyter til samfunnsoppdraget i Skatteetaten. Vår del av samfunnsoppdraget er å sørge for at pengene kommer inn, til finansieringen av velferdssamfunnet.

Som leder for internkontrollstaben skal du gjennom dine medarbeidere bidra til intern forbedring, økt kvalitet og smartere prosesser i divisjonen i samhandling med virksomhetens fagmiljøer. Du vil lede omkring 10 kunnskapsmedarbeidere i et godt og spennende fagmiljø. Arbeidet innebærer utstrakt samhandling med resten av divisjonens virksomhet. 

Dersom du ønsker en ledene rolle innen dette arbeidet, vil vi høre fra deg.

Seksjonssjef internkontroll rapporterer til stabsdirektør og er en del av stabsledelsen sammen med leder av styringsstaben og HR - staben.

Hva går jobben ut på?

  • lede divisjonens arbeid med internkontroll
  • sikre enhetlig internkontroll i divisjonen og tilrettelegge for videre utvikling av denne
  • sørge for god koordinering mot interne og eksterne samarbeidspartnere, herunder Riksrevisjonen og etatens internrevisjon
  • lede og utvikle medarbeidere i egen seksjon
  • personal- og budsjettansvar

Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?

  • mastergrad eller tilsvarende utdanning, særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. Utenlandske grader må være NOKUT godkjent. 
  • relevant erfaring fra internkontroll i kompleks virksomhet med dokumenterbare resultater
  • erfaring som linjeleder fra relevant virksomhet
  • god innsikt i, og forståelse for offentlig forvaltning
  • meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Hva ser vi etter hos deg?

Du er:

  • trygg i lederrollen din, motiveres av å være leder og er villig til å utvikle deg i rollen
  • utviklingsorientert og har strategisk forståelse
  • utpreget gode samarbeidsevner og evne til å finne løsninger sammen med andre
  • opptatt av å gi medarbeiderne tillit og handlingsrom. Samt veilede dem i oppgaveutførelsen
  • prosess- og resultatorientert med god gjennomføringsevne
  • meget gode kommunikasjonsevner

Hvorfor skal du velge oss?

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no. 
 
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
 
Du blir ansatt som seksjonssjef, med en årslønn mellom 920 000 og 1 040 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. 

 

Verdt å merke seg før du søker

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss. 

Om arbeidsgiveren

Capus er et av landets ledende og mest økonomisk solide kompetansemiljøer innen rekruttering. Selskapet består av erfarne konsulenter, en av markedets største Research & analyse-avdelinger og et dedikert Bid & Marketing team. Vi leverer kvalitetssikrede rekrutteringer av toppledere, ledere og fagspesialister. Vår kundeportefølje representerer et tverrsnitt av norsk næringsliv og offentlige virksomheter.

Våre konsulenter