Key information
Job title:
Employer:
Place:
Application deadline:
Contact consultant
Hos Indigo IKT IKS vil du lede et spennende selskap som har en viktig rolle for mange kommuner i Innlandet. Som daglig leder vil du ha hovedansvaret for å operasjonalisere endringsprosessen som er påbegynt. Daglig leder vil rapportere til styret og vil ha lederansvar for 45 kompetente og faglig dyktige medarbeidere med et godt arbeidsmiljø. Indigo IKT IKS ser etter en leder som evner å videreutvikle både tjenestene og de ansatte.
Du vil ha interessante og varierte arbeidsoppgaver, samt stor påvirkning på veien videre. Det er viktig at du har eierskap til tjenestene og en god gjennomføringskraft. Som daglig leder er det viktig at du er en dyktig rådgiver og kravstiller ut mot eierkommunene. For å lykkes som daglig leder hos Indigo IKT IKS er det viktig at du har stått i endringsprosesser og er vant til å lede tverrfaglige enheter. Daglig leder rapporterer til styret.
Arbeidsoppgaver:
- Bygge videre på endringsprosessen som er påbegynt og realisere denne
- Leder- og personalansvar for 45 engasjerte medarbeidere
- Rådgi og forventningsstyre styret og representantskap, samt sikre riktige rammebetingelser for Indigo IKT IKS
- Jobbe langsiktig med å påvirke utviklingen og digitaliseringen av kommunal sektor
- Være en fasilitator for at Indigo IKT IKS kan fortsette å levere effektive og gunstige tjenester
Kvalifikasjonskrav:
- Mastergrad innen informasjonsteknologi eller annen relevant høyere utdanning. Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- Erfaring med ledelse fra tverrfaglig virksomhet på strategisk nivå
- Forståelse for rammebetingelsene i offentlig virksomhet
- Erfaring med omstilling og endringsledelse
- God teknisk forståelse gjerne fra drift eller utviklingsmiljøer
- Det er en fordel med kjennskap til grensesnittet mellom IT og digitalisering
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
Vi søker deg som:
- Er en tydelig leder som evner å realisere endringsprosessen til Indigo IKT IKS
- Evner å tenke strategisk og har en god gjennomføringskraft
- Bygger relasjoner og er samarbeidsorientert
- Har gode kommunikasjonsevner
- Er løsningsorientert, nytenkende og kreativ
- Videreutvikler det gode arbeidsmiljøet hos Indigo IKT
Indigo IKT IKS tilbyr:
Hos Indigo IKT IKS får du muligheten til å være med på en spennende endringsreise.
Du vil være en del av et godt arbeidsmiljø og et sterkt faglig miljø. Som Daglig Leder vil du få utfordrende arbeidsoppgaver i en utviklingsorientert og samfunnsviktig sektor. Hos Indigo IKT IKS vil du få store muligheter til å påvirke egen arbeidshverdag. I tillegg får man svært gode pensjonsordninger i Kommunal landspensjonskasse (KLP).
Ønsker du å vite mer om stillingen? Ta kontakt med representantskapets leder Frank Hauge (+47 977 78 849) eller vår rekrutteringspartner Capus v/ Jonas Rambæk (+47 932 42 133)
Tiltredelse: Snarest
Lønn: Etter avtale
About the employer
Indigo IKT IKS er et IT-selskap eid av 7 kommuner i Hamar-og Kongsvingerregionen; Hamar, Stange, Løten, Kongsvinger, Sør-Odal, Nord-Odal og Grue. Indigo IKT IKS har som hovedoppgave å være eierkommunenes felles IKT-faglige instans og skal ivareta eiernes oppgaver knyttet til anskaffelser, utvikling og forvaltning av IKT-løsninger samt drift og service av disse. I tillegg har deres eiere store ambisjoner innen digitalisering og digital transformasjon, og Indigo IKT skal være en god strategisk utviklingspartner for å understøtte eierkommunenes målsettinger.
Selskapet består av 45 ansatte fordelt på to kontorer, på Hamar og Kongsvinger. Omtrent 22.000 personer på over 300 fysiske lokasjoner bruker daglig selskapets løsninger, både helsepersonell, lærere, elever og administrativt ansatte. I tillegg til å være IT-partner for eierkommunene, leveres det IKT tjenester til flere andre offentlige virksomheter i regionen, deriblant kinoer, vannverk, brannvesen m.m.
Indigo IKT IKS har en samlet portefølje av tjenester som gjør selskapet til en betydelig IT-aktør i Innlandet. Selskapet har en omsetning på ca. 150 millioner kroner.