Er du en proaktiv og fremtidsrettet leder med interesse for teknologisk utvikling?

Er du en proaktiv og fremtidsrettet leder med interesse for teknologisk utvikling?
Unfortunately, it is no longer possible to apply for the position as we have found the right candidate. Please feel free to check out our other available positions or contact us at adm@capus.no.

Key information

Job title:
Tjenesteleder/Leder for teknologisk utvikling
Employer:
Bærum kommune
Place:
Sandvika
Application deadline:
Løst

Contact consultant

Maria Caroline Skrede

Rådgiver Research og Analyse
Bærum kommune er en av Norges mest innovative kommuner og har et sterkt fokus på teknologisk utvikling. Til det nyetablerte kommunalsjefområdet Utvikling og Digitalisering (UD) søker vi nå en strategisk og erfaren leder for teknologisk utvikling. UD består av fire enheter: IT tjenesteleveranser, Utvikling, Helseinformatikk og Teknologiledelse. UD har et særlig ansvar for at Bærum kommune lykkes med å digitalisere tjenestene sine – til det beste for innbyggere, ansatte, næringsliv og organisasjoner.
 
Som leder av enheten Teknologiledelse får du ansvaret for 2 avdelingsledere samt kommunens tekniske arkitekter og utviklere. Stillingen er plassert i ledergruppen til kommunalsjefen for UD. Du er sentral når nye tjenester skal utvikles og eksisterende tjenester skal fornyes og effektiviseres. Hovedformålet med stillingen er å drive frem en fremtidsrettet tjenesteplattform og være rådgiver for utviklingen av fagporteføljen. Du vil videre fungere som rådgiver for teknologiske spørsmål og veivalg for hele tjenestespekteret i Bærum kommune; det være seg eiendom, miljø, skole, helse, omsorg, interne tjenester med mer.
 
Vi jobber etter smidige prinsipper og i tverrfaglige team for best mulig tjenesteutvikling. Bærum kommune deltar aktivt på interkommunale og nasjonale arenaer, og er en av de fremste bidragsytere til nasjonale fellesløsninger innen IT og digitalisering. I tillegg har Bærum kommune tatt på seg et stort ansvar for digitaliseringsnettverket DigiViken, der programleder er ansatt i UD. Dette gir en unik mulighet for å påvirke, samt hente inn inspirasjon fra alle kommunene i Viken.


Arbeidsoppgaver
  • Lede videreutvikling av tjenesteområdet og den tekniske arkitekturen i UD
  • Være en del av ledergruppen til kommunalsjef Utvikling og Digitalisering
  • Økonomi- og budsjettansvar for tjenesteområdet
  • Ressursstyring
  • Personalledelse
     
Kvalifikasjoner
  • Ønskelig med relevant mastergrad innen teknologi/digitalisering/ledelse. Særlig relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Dokumentert ledererfaring
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid innen teknisk arkitektur, DevOps, smidig metodikk og/eller prosjektledelse
  • God forståelse for hvordan teknologi kan anvendes i utvikling og effektivisering av arbeidsprosesser
  • Fortrinnsvis erfaring fra offentlig sektor. Relevant erfaring fra lignende sektorer vektlegges
  • Gode norsk- og engelskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
     
Personlige egenskaper
For å lykkes i rollen tror vi at du er en tydelig og proaktiv leder med god innsikt og forståelse for teknologiske muligheter. Sammen med enheten er du primus motor for resten av organisasjonen for å drive frem teknologisk utvikling.

Når arbeidsprosesser moduleres av egne dedikerte virksomhetsutviklere innen Design Thinking-metodikk, skal du være pådriver for å identifisere de teknologiske mulighetene for å effektivisere og skape reelle gevinster. For å få til dette må du være utadvendt, nysgjerrig og løsningsorientert. I tillegg må du være en sterk relasjonsbygger og stødig leder. Videre må du være god på å delegere og følge opp oppgaver i en teknologisk fremoverlent kommune

Vi tilbyr
  • Et fagmiljø med svært høy kompetanse og mye engasjement
  • Lønn etter avtale
  • En betydningsfull rolle i en fremoverlent kommune innen digitalisering
  • Mulighet for hjemmekontor og betydelig fleksibilitet
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend
     
Annet
For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Bærum kommunes rekrutteringspartner v/ Jonas Rambæk (932 42 133 ) eller Maria Caroline Skrede (411 08 218).

Etter søknadsfristens utløp vil det utarbeides offentlig søkerliste. Ber du om å bli unntatt fra denne listen, må dette grunngis i søknadsportalen og du vil få en tilbakemelding på din anmodning. Hvis ditt ønske ikke kan imøtekommes, vil du få mulighet til å trekke søknaden før søkerlisten kan offentliggjøres.
 

Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).

Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.

About the employer

Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.

Our consultants

Jonas Rambæk

Partner

Maria Caroline Skrede
Rådgiver Research og Analyse