
Seksjonsleder regnskap

Er du en trygg leder med gode kommunikasjonsevner, som tenker og handler helhetlig og er positiv og modig? Da er vi interessert i deg.
Vår seksjonsleder har gått over til en annen stilling internt, og vi søker derfor etter en ny seksjonsleder i Politiets fellestjenester. Avdeling for lønn og regnskap er i vekst og vil i løpet av 2023 ha over 80 medarbeidere. Det er en arbeidsplass preget av godt arbeidsmiljø og engasjerte medarbeidere som har kontinuerlig forbedring som driftskultur.
Vi søker nå en dyktig seksjonsleder som skal lede seksjon for regnskap, og bidra til helhetlig drift og utvikling av seksjonen. Seksjonen består av 25 kunnskapsrike og motiverte medarbeidere som har som hovedoppgave å sikre et korrekt regnskap for politietatens aktiviteter.
Totalt årsbudsjett i 2022 var 23 mrd. og årsregnskapet har en balanseverdi på 7 mrd. Etaten bruker både kontantprinsippet og SRS i sitt regnskap.
Avdelingen ligger i vakre Kristiansund med god tilgang til et variert friluftsliv på sjøen og i fjellet.
Les mer om Kristiansund og nærområdet her: https://www.visitnorway.no/reisemal/vestlandet/nordvest/kristiansund/
Arbeidsoppgaver
Kvalifikasjoner
Personlige egenskaper
Som medarbeider i politiet kjennetegnes du av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Vi jobber sammen for fellesskapets beste i tråd med lover, regler og våre verdier. Du kan lese mer i vår medarbeiderplattform og i våre etiske retningslinjer.
Vi tilbyr
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Utviklingen av Politiets Fellestjenester (PFT) er et viktig virkemiddel i reformarbeidet i politiet. Flere og nye tjenester er tenkt lagt til PFT, og dette skal bidra til å frigjøre ressurser i politidistrikt og særorgan slik at de får mer kraft til de operative politioppgavene. PFT er politiets profesjonelle leverandør av etterspurte produkter og administrative tjenester. PFT er en pådriver for å utvikle et mer enhetlig politi gjennom innovasjon, standardisering og enhetlige løsninger. PFT er samarbeidspartneren som skaper stordriftsfordeler og synergier gjennom forpliktende samarbeid. Det er medarbeiderne i PFT som gjør det mulig å møte våre utfordringer og levere som lovet. Som medarbeider i Politiet kjennetegnes du som modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på.
En av våre konsulenter vil ta kontakt med deg
22 94 11 00 / adm@capus.no
Phone
22 94 11 00
E-mail
adm@capus.no