Sporveien søker analytisk og fremtidsrettet Senior Business Controller

Sporveien søker analytisk og fremtidsrettet Senior Business Controller
Unfortunately, it is no longer possible to apply for the position as we have found the right candidate. Please feel free to check out our other available positions or contact us at adm@capus.no.

Key information

Job title:
Senior Business Controller
Employer:
Sporveien AS
Place:
OSLO
Application deadline:
Løst

Contact consultant

Ramajana Knudsen

Sourcing Manager

Johannes Westersø

Partner
I Sporveien er medarbeiderne den viktigste ressursen for å nå målet om å knytte Oslo sammen og levere bærekraftig transport til alle. Fremover skal vi levere enda mer grønn mobilitet og drive positiv byutvikling. 

Sporveien søker en strukturert og analytisk senior business controller, som kan støtte og følge opp driften på vårt nye og oppgraderte T-baneverksted på Ryen, slik at mål og budsjett oppnås. Arbeidsoppgavene vil være varierte og vil kreve operativ forståelse, og vil i tillegg til at du mestrer de økonomiske aspektene også kreve innsikt og interesse for hele verdikjeden. Du vil jobbe tett sammen med drift for å sikre kontinuerlig forbedring og kostnadseffektivitet. Dette er en sentral rolle tett på driften hvor du vil få et stort ansvar og mulighet til å påvirke.

Stillingen rapporter til økonomiavdelingen T-bane.

Arbeidsoppgaver:
  • Operativt ansvar for oppfølging og rapportering i verkstedenheten hos T-banen, i dette utføre nøkkeloppgaver for å støtte verkstedenheten og videre rapportering til operatør(T-banen), konsern og styret
  • Budsjettansvarlig for verkstedenheten – både aktivitetsbudsjett og administrasjonsbudsjett
  • Analyse og KPI utvikling rettet både inn mot daglig drift, men også inn mot strategiprogram i konsernet
  • Deltagelse inn i store prosjekter
  • Oppfølging av prosjektportefølje inn mot vogneier og samarbeid for å sikre god utvikling og ivaretaking av vognparken
  • Være en aktiv støttefunksjon til ledergruppen
  • Ad Hoc-oppgaver knyttet til oppfølging av driften og bistand til ledelse må håndteres på en effektiv måte

Ønskede personlige egenskaper
  • Analytisk og nøyaktig med evne til å jobbe selvstendig, men også i team både med ledere, men også med operative ansatte
  • Utdannelse, minimum Bachelor eller tilsvarende økonomisk utdannelse (gjerne innen fagområder som logistikk, optimering eller lignende)
  • Minimum 3-4 års relevant erfaring fra tilsvarende arbeid
  • Systemferdigheter innen Office sammen med god fremstillingsevne både på norsk og engelsk, kjennskap til IFS er en fordel
  • God påvirknings- og gjennomføringsevne, med evner til å kommunisere tall og trender på en pedagogisk og effektiv måte

HVORFOR VELGE SPORVEIEN?
  • Betydning for samfunnet: Sporveien spiller en kritisk rolle ikke bare for kollektivtrafikken, men også for miljøet og bylivet. Vår ambisjon er å forme et grønnere samfunn ved å gi så mange som mulig en attraktiv kollektivtilbud som et alternativ til bilkjøring
  • Dynamisk arbeidsmiljø: Du vil være omgitt av lidenskapelige kolleger i et engasjerende fagmiljø hvor trivsel, mangfold, og en god porsjon humor settes høyt
  • Vekst og utvikling: Hos oss får du rom for personlig og profesjonell vekst, med muligheter for videreutvikling og kompetanseheving. Med vårt omfattende interne jobbmarked kan din karriere ta mange spennende retninger
  • Gode betingelser: Vi tilbyr konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår, trimrom, bedriftsidrettslag og flere andre fordeler for en balansert arbeidshverdag
  • Fordeler for deg og din familie: Som en del av Sporveien-teamet får fast ansatte, sammen med deres familie, tilgang til fribillett innenfor sone 2 på Ruters nettverk i Oslo og Akershus. Vær oppmerksom på at fribilletter er skattepliktige i tråd med gjeldende regelverk
  • Verdier i kjernen: Vi søker etter individer som resonnerer med våre kjerneverdier: Pålitelig, Engasjert, og Samhandlende. Vi ser etter de som ikke bare tror på disse verdiene, men som også aktivt vil bidra til å bære og forsterke vår unike kultur

Vi er stolte av vårt mangfold blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Vi er underlagt offentlighetsloven. Dette innebærer at offentlige søkerlister vil bli utarbeidet (§ 25).

Dersom du har spørsmål eller er nysgjerrig på rollen, er du velkommen til å kontakte Johannes Westersø eller Ramajana Knudsen i Capus. Vi setter gjerne opp en prat på video, eller tar en kaffeprat med deg. 


 

About the employer

Konsernet har om lag 3 300 ansatte og en omsetning på fem milliarder kroner. Sporveien eier, utvikler og forvalter infrastrukturen knyttet til T-bane og trikk – det vil si skinner, stasjoner, tuneller, baser, bygninger og signalanlegg. Konsernet har også et helhetlig ansvar for driften av kollektivtrafikken, inkludert vedlikehold og oppgraderinger av vogner, skinner og annen infrastruktur. Sporveien er 100 prosent eid av Oslo kommune.

Our consultants

Ramajana Knudsen
Sourcing Manager

Johannes Westersø

Partner