Nøkkelinformasjon
Stillingstittel:
Avdelingsdirektør for spektrumsavdelingen
Arbeidsgiver:
Nasjonal kommunikasjonsmyndighet
Sted:
Lillesand
Søknadsfrist:
19.01.2025
Kontakt konsulent
Janne Krohn Grimsmo
Partner/Senior Rådgiver
Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) søker nå en engasjert og tydelig leder for spektrumsavdelingen. Stillingen inngår i direktørens ledergruppe. Avdelingen har i underkant av 50 ansatte fordelt på tre seksjoner med ansvarsområder innen forvaltning av frekvenser i Norge, herunder strategisk arbeid, internasjonal koordinering, tildeling og tilsyn og kontroll med – og regelverksansvar for - utstyr som har radiosendere og som omsettes i markedet.
Nkoms ansvarsområder endrer seg i takt med samfunnets behov. For å møte fremtidens utfordringer, må vi utnytte teknologiens muligheter på en ansvarlig måte. Spektrumsavdelingen bidrar til dette ved Norges frekvensressurser blir planlagt og tildelt på den måten som gir best samfunnsnytte.
Særlig relevant erfaring kan veie opp for kravet til utdanning.
Du må kunne sikkerhetsklareres på nivå Hemmelig.
Det er også ønskelig med:
Du må kjenne deg igjen i Nkoms verdier: PÅ og ÅPEN
Motivasjon, interesse og egnethet for stillingen tillegges stor vekt. Du må trives i et hektisk arbeidsmiljø.
Synes du det høres spennende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en organisasjon som jobber med viktige tjenester for det norske samfunnet. Vi jobber på tvers av ulike fagområder, og du har stor mulighet til å påvirke hva vi skal jobbe med fremover.
Spørsmål om stillingen kan rettes til konsulenter i Capus AS, Peder Lund, på mobil 977 35 088, og Janne Krohn Grimsmo, på mobil 918 94 302.
Søk på stillingen innen 19. januar 2025.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe - for alle.
Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver som bidrar på hver sin måte til å løse samfunnsoppdraget vårt. Vi ønsker kvinner og deg med minoritetsbakgrunn spesielt velkommen til å søke. Vi vil også gjerne ha søknader fra deg som har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, men som ellers fyller kvalifikasjonskravene til stillingen. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Vi ber deg om å dokumentere all utdanning som er relevant for stillingen. Legg ved vitnemål og karakterutskrifter i Webcruiter når du søker på stilling hos oss.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten, men da må du begrunne hvorfor du ønsker det. Da kan vi vurdere om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, så vil vi gi deg beskjed.
Nkoms ansvarsområder endrer seg i takt med samfunnets behov. For å møte fremtidens utfordringer, må vi utnytte teknologiens muligheter på en ansvarlig måte. Spektrumsavdelingen bidrar til dette ved Norges frekvensressurser blir planlagt og tildelt på den måten som gir best samfunnsnytte.
Ansvarsområder
- Ha en drivende rolle i Nkoms ledergruppe og bidra til å finne gode løsninger på tvers
- Være en pådriver for næringsutvikling og innovasjon i sektoren innen avdelingens ansvarsområder
- Ivareta og fremme norske interesser på fagområdet gjennom deltakelse i relevante internasjonale forum
- Lede Nkoms arbeid med planlegging, tildeling og tilsyn med frekvensbruk og utstyr
- Legge til rette for en god dialog og samhandling med eksterne interessenter, som sentrale myndigheter og bransjen
- Bidra til god mediehåndtering og ekstern kommunikasjon, og sørge for at Nkom er synlig
- Legge til rette for kontinuerlig forbedring gjennom utvikling av arbeidsprosesser og bruk av nye verktøy
- Lede, motivere og videreutvikle ledere og medarbeidere i avdelingen, og være en pådriver i utviklingen av avdelingen og Nkom som virksomhet
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis med mastergrad eller tilsvarende, innen teknologi, juss eller annet relevant fagområde
- Relevant erfaring som leder med dokumenterte resultater
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Særlig relevant erfaring kan veie opp for kravet til utdanning.
Du må kunne sikkerhetsklareres på nivå Hemmelig.
Det er også ønskelig med:
- Erfaring fra samhandling med internasjonale aktører
- Erfaring fra endringsarbeid/organisasjonsutvikling i relevant virksomhet
- Relevant erfaring fra arbeid med telekommunikasjon
Personlige egenskaper
- Er en trygg, samlende og tydelig leder, med evne til å lede og motivere ledere og kunnskapsmedarbeidere
- Evner å tenke nytt og strategisk, se hele virksomheten i sammenheng og realisere strategiske mål
- Har svært god evne til samarbeid og relasjonsbygging
- Er flink til å kommunisere internt og eksternt
- Har god rolleforståelse og høy integritet
Du må kjenne deg igjen i Nkoms verdier: PÅ og ÅPEN
Motivasjon, interesse og egnethet for stillingen tillegges stor vekt. Du må trives i et hektisk arbeidsmiljø.
Hvorfor velge oss?
Synes du det høres spennende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en organisasjon som jobber med viktige tjenester for det norske samfunnet. Vi jobber på tvers av ulike fagområder, og du har stor mulighet til å påvirke hva vi skal jobbe med fremover.
Vi tilbyr
- Spennende og varierte oppgaver og muligheter i en fremtidsrettet virksomhet, med et viktig samfunnsoppdrag og gode verdier
- Gode påvirknings- og utviklingsmuligheter som sentral leder ved virksomhetens hovedkontor i Lillesand
- En viktig lederstilling som rapporterer direkte til toppleder i Nkom
- Et kompetent, godt og motivert arbeidsmiljø
- Konkurransedyktige og ordnede vilkår
- Stillingen lønnes som avdelingsdirektør fra kr. 1 050 000 til kr. 1 200 000, avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes to prosent innskudd til Statens pensjonskasse.
- Tjenestepensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring gjennom Statens pensjonskasse
- Gode arbeidsbetingelser (bl.a. fleksitid, sommertid og dekket mobil og bredbånd)
- Gode muligheter for kompetanseutvikling
Spørsmål om stillingen kan rettes til konsulenter i Capus AS, Peder Lund, på mobil 977 35 088, og Janne Krohn Grimsmo, på mobil 918 94 302.
Søk på stillingen innen 19. januar 2025.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe - for alle.
Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver som bidrar på hver sin måte til å løse samfunnsoppdraget vårt. Vi ønsker kvinner og deg med minoritetsbakgrunn spesielt velkommen til å søke. Vi vil også gjerne ha søknader fra deg som har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, men som ellers fyller kvalifikasjonskravene til stillingen. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Vi ber deg om å dokumentere all utdanning som er relevant for stillingen. Legg ved vitnemål og karakterutskrifter i Webcruiter når du søker på stilling hos oss.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten, men da må du begrunne hvorfor du ønsker det. Da kan vi vurdere om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, så vil vi gi deg beskjed.
Om arbeidsgiveren
Nasjonal kommunikasjonsmyndighet skal sikre gode, rimelige og fremtidsrettede elektroniske kommunikasjonstjenester og postsendinger av høy kvalitet til hele landet. Vi har ansvar for sikkerhet og beredskap i ekomnett og -tjenester, og skal fremme bærekraftig konkurranse, næringsutvikling og innovasjon innen post og elektronisk kommunikasjon.
Nkom er lokalisert i Lillesand. Mer informasjon finner du på www.nkom.no.