Nøkkelinformasjon
Stillingstittel:
Arbeidsgiver:
Sted:
Søknadsfrist:
Kontakt konsulent
Janicke Andreassen
Ordfører
Kommunedirektøren er kommunens øverste administrative leder, og skal sikre at kommunen drives i tråd med gjeldende lover, forskrifter, og retningslinjer, og at tiltak gjennomføres i tråd med politiske vedtak. Som kommunedirektør vil du samarbeide tett med kommunedirektørens ledergruppe, politisk ledelse, tillitsvalgte og vernetjeneste. Du vil også være bindeleddet mellom administrasjonen og politisk ledelse.
Sentrale arbeidsoppgaver er blant annet:
- Lede og utvikle kommunens virksomhet gjennom helhetlig og strategisk styring
- Fremme samarbeid og effektive prosesser med folkevalgte
- Levere gode beslutningsgrunnlag til politisk ledelse, og sikre effektuering av politiske vedtak
- Sikre ansvarlig økonomisk styring og effektiv drift
- Engasjere ansatte og sikre medbestemmelse
- Bygge en felles kultur og bidra til kunnskapsdeling på tvers
- Fremme samarbeid med kommunens innbyggere, næringsliv, sentrale samarbeidspartnere og myndigheter
Kvalifikasjoner:
- Erfaring fra kommunal sektor
- Ledererfaring fra kompleks organisasjon med gode resultater
- Relevant høyere utdanning
- Solid forståelse for økonomi- og virksomhetsstyring
- God forståelse for samspillet mellom administrasjon og politisk ledelse
- Utviklingsorientert
- Erfaring fra å lede gjennom endring
- Erfaring fra partssamarbeid
- Erfaring med mediehåndtering
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper:
- God rolleforståelse og stor personlig integritet
- Gode samarbeidsevner; lyttende og involverende
- Tillitsskapende
- Strukturert og fleksibel
- God gjennomføringsevne
Vi tilbyr:
- Et godt arbeidsmiljø med fokus på at ansatte trives
- Varierte og utfordrende oppgaver
- Lønn etter avtale
- Gode treningsavtaler
- Medlemskap i hytteklubb, med mulighet for å leie hytte ved sjøen til gunstige priser
- God pensjonsordning i KLP. Her kan du lære mer om pensjonsordningen i KLP: https://www.klp.no/pensjon/offentlig-tjenestepensjon-kort-fortalt
- Porsgrunn kommune jobber for å fremme et Inkluderende Arbeidsliv
Porsgrunn kommune ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet og som utnytter potensialet i befolkningens samlede kompetanse. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss.
I tillegg gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt offentlighet, jf. Lov om rett til innsyn i dokument i offentleg verksemd (offentleglova), § 25. Porsgrunn kommune vil varsle søkere som har bedt om å bli unntatt fra offentlig søkerliste hvis dette ønsket ikke kan imøtekommes.
Om arbeidsgiveren
Porsgrunn kommune er en god kommune å bo og jobbe i, synes vi. Vi kan tilby spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver i en kommune som er i utvikling. Kommunen vår er passe stor til at akkurat du har påvirkningskraft, samtidig som du lærer mye nytt. Vi har ca. 37.000 innbyggere og er ca. 3.000 ansatte, noe som gjør oss til den desidert største arbeidsgiveren i Porsgrunn, og en av de største arbeidsgiverne i Vestfold og Telemark. Oppdraget vårt er å levere gode tjenester, være en god samfunnsutvikler og arbeide for videre vekst og utvikling i kommunen. Gjennom motiverte og dyktige medarbeidere løser vi dette viktige samfunnsoppdraget. Vi gir deg utfordringene, vi gir deg mulighet til mestring og stolthet. Vi tror at du vil sette spor etter deg hos oss. Vil du være med?