OBOS søker deg som ønsker å ta eierskapet for identitets- og tilgangsstyring (IAM) og modernisere dette viktige fagområdet i OBOS-konsernet. Med ekstern bistand har OBOS gjennomført en IAM-modenhetskartlegging. Denne viser stort potensiale for effektivisering, økt brukervennlighet og styrket sikkerhet.
Som IAM ansvarlig i OBOS vil du jobbe med å realisere dette potensialet og legge grunnlaget for OBOS’ videre digitale reise. Stillingen er nyopprettet og vil inngå i enhet for informasjonssikkerhet. Enheten består i dag av tre fagsøyler som er GRC, rådgivning og OBOS SOC. Hver fagsøyle har hvert sitt fokus, men sammen skal de styre, beskytte, oppdage og håndtere. IAM vil bli opprettet som en fjerde fagsøyle.
Denne stillingen vil ha et helhetlig ansvar for identiteter og tilganger i konsernet. Mer konkret innebærer dette ansvar for identiteter og tilganger for arbeidsstyrken, privilegerte brukere og forbrukere (CIAM).
Rollen vil få mulighet til å etablere og bygge opp et helt nytt fagområde i OBOS-konsernet.
Aktuelle kandidater innkalles fortløpende til intervju.
Arbeidsoppgaver
Definere og forvalte målbilde, visjon og veikart for IAM
Operere sentrale grensesnitt og konfigurere regler og parametere
Være eier av alle identitets- og tilgangsstyringsprosesser på IT-siden, f.eks. joiner-, mover-, leaver- (JML) prosessene
Eierskap for sentrale IAM applikasjoner og – tjenester
Anskaffe og innføre IAM-verktøy og -teknologier ved behov
Være fagansvarlig for eventuelle ansatte som tilknyttes IAM-funksjonen i fremtiden
Kvalifikasjoner
Relevant utdannelse på universitets- eller høyskolenivå. Lang, relevant erfaring kan oppveie for manglende formell utdanning
Minimum 3 års relevant arbeidserfaring, gjerne innen IAM og tilsvarende fagområder
Kjennskap til ledende verktøy og teknologier innen området
God teknisk innsikt og forståelse for IT og IAM
Erfaring fra komplekse og større virksomheter
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Personlige egenskaper
Klare å se helheten og konkretisere problemstillinger og løsninger
Være god til å planlegge og evne å prioritere arbeidsoppgaver
Selvdreven og har høy gjennomføringsevne
Du er pragmatisk og løsningsorientert
Nysgjerrig på ny teknologi og trender
Vi tilbyr
OBOS er Norges største kompetansehus innen eiendom. Hos oss får du mulighet til å utvikle din kompetanse og oppfylle din karrieredrøm. En jobb hos oss er en jobb med mening, samfunnsengasjementet, hjertet OBOS har for byene våre, er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe her. Det er stadig interessante og utfordrende arbeidsoppgaver. Et hyggelig og innovativt miljø med høyt faglig nivå, gir deg gode muligheter til å forme din egen hverdag. Vi er opptatt av inkludering og mangfold som en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulik bakgrunn, kjønn, alder, livssituasjon og perspektiver, slik at vi kan levere enda bedre tjenester og produkter vil våre medlemmer og kunder. I tillegg har vi gode ordninger. OBOS investerer i egne ansatte og tilbyr goder som fleksitid, sommertid, gode pensjons- og forsikringsordninger samt firmahytter i inn- og utland.
Om arbeidsgiveren
OBOS bygger framtidens samfunn og oppfyller boligdrømmer. OBOS er en av de største boligbyggerne i Norge og Sverige. Vi eies av våre over 502 000 medlemmer, og overskuddet beholdes i virksomheten og benyttes til å oppfylle formålet, som er å tilby medlemmene bolig. Helt siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte.
OBOS driver utvikling, produksjon og salg av eiendom og bolig, og har i tillegg virksomhet innenfor eiendomsforvaltning, rådgivning, digitale tjenester, bankvirksomhet, eiendomsmegling, næringseiendom, samt aksjeinvesteringer innenfor sektorene bygg, eiendom og anlegg. OBOS skal bidra til et mer bærekraftig samfunn: medlemmene har besluttet at inntil 10 prosent av overskuddet etter skatt skal benyttes til samfunnsnyttige tiltak.