Senior anskaffelsesrådgivere Stasjon, ledning og kabel

Senior anskaffelsesrådgivere Stasjon, ledning og kabel
Søknadsfristen på stillingen er dessverre utløpt og det er derfor ikke lenger mulig å søke. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Senior anskaffelsesrådgiver
Arbeidsgiver:
Statnett SF
Sted:
OSLO
Søknadsfrist:
Utløpt

Kontakt konsulent

Kristine Sandstå

Partner
Statnett har en sentral rolle i det grønne skiftet og har økende aktivitetsnivå med store planlagte investeringer i årene som kommer. Vi øker nå vår gjennomføringskapasitet for å møte Norges fremtidige energibehov og sikre effektiv og pålitelig strømforsyning. Dette krever økt fokus på transformasjon, videreutvikling av strategiske partnerskap, leverandørmodeller og anskaffelser.  

Vi styrker nå arbeidet med innkjøp, leverandørstyring og kategoriledelse for flere forretningsområder for å møte kommende investeringer og behov. Vi ser etter medarbeidere med et brennende engasjement for det grønne skiftet, anskaffelser, kategoriledelse og leverandørstyring. 

Stillingen som senior anskaffelsesrådgiver ligger innenfor forretningsområdet Teknologi & Transformasjon i avdeling Innkjøp og Leverandørstyring, seksjon Ledning, Stasjon og Kabel. Forretningsområdet ser transformasjon, innovasjon, teknologiutvikling, innkjøp og leverandørstyring i sammenheng på tvers av teknologi- og fagområder og er et høyt prioritert område i selskapet. Seksjonen dekker alle anskaffelser og leverandøroppfølging innenfor kraftledninger, koblingsstasjoner med tilhørende elektroutstyr som transformatorer og apparatanlegg, samt kabelanlegg inklusive mellomlandsforbindelser.  

Arbeidssted for stillingen vil være ved et av våre kontorer i Alta, Trondheim, Sunndalsøra, Sandnes eller Oslo.  

Arbeidsoppgaver

  • Lede og gjennomføre anskaffelser innenfor ledning, stasjon og kabel gjennom tverrfaglige team på tvers av organisasjonen 
  • Utarbeide konkurransegrunnlag og kontrakt 
  • Lede og gjennomføre forhandlinger og tilbudsevalueringer i samarbeid med behovseier 
  • Løpende anskaffelsesfaglig rådgivning til behovseiere 
  • Kontrakts- og leverandøroppfølging 
  • Bidra i strategisk leverandørarbeid med relevante kategorier  
  • Bidra til å sikre gevinstrealisering 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på bachelor- eller masternivå, gjerne innen økonomi, jus eller ingeniørfag 
  • Solid erfaring med offentlige anskaffelser og gjeldende regelverk  
  • Erfaring med kontraktsoppfølging vil være en styrke 
  • Erfaring fra produktområdene seksjonen dekker vil være en styrke 
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk 

Personlige egenskaper

  • Initiativrik og løsningsorientert, med høy gjennomføringsevne 
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner 
  • God evne til å bygge relasjoner og trives med å arbeide i team på tvers av fag og roller 
  • Strukturert, nøyaktig og analytisk 
  • Resultatorientert 
  • Evne til å tenke helhetlig og strategisk 

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktige lønnsbetingelser 
  • Meget god pensjonsordning 
  • Fleksibel arbeidstidsordning 
  • God kantineordning  
  • Meget gode forsikringsordninger som dekker både jobb og privat 
  • Firmahytter og bedriftsidrettslag
  • Mulighet til å bli kjent på tvers av Statnett 

Ønsker du mer informasjon, ta gjerne kontakt med vår rådgiver i Capus, Kristine Sandstå, på tlf 977 29 641. Merk at responstiden kan være noe senere i fellesferien.

Vårt oppdrag er å sikre strømforsyningen i Norge døgnet rundt hele året. Det gjør vi ved å utvikle og drifte strømnettet slik at det møter alle krav fra samfunnet rundt oss. Vi leverer et robust og effektivt strømnett som er avgjørende for at vi når Norges klimamål, og bærekraftig verdiskaping for våre kunder og samfunnet.

Visjonen vår:
Statnett er sentral i den grønne omstillingen i dag og for kommende generasjoner. Sikker og robust strømforsyning skaper grobunn for gode liv og bærekraftig verdiskaping.

Våre verdier skal være rettesnor for våre handlinger, hvordan vi samarbeider og våre valg

  • Vi leverer effektivt på prioriterte oppgaver, med riktig tempo og kvalitet, og hele veien ut
  • Vi har mot til å prioritere og forenkle, til å gi tillit og til å tenke nytt
  • Vi gjør det sammen for effektiv samhandling, for å bygge relasjoner og deler
     

Hvorfor skal du velge å jobbe i Statnett?:

  • Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
  • Vi forvalter landets viktigste infrastruktur
  • Vi tilrettelegger for utvikling, vekst og gode prestasjoner
  • Vi legger til rette for god balanse mellom jobb og fritid

Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne. 

Krav til søknaden din
Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar bakgrunnssjekk og gjør egnethetsvurdering med hjemmel i energiloven ved ansettelse. Dersom stillingen krever sikkerhetsklarering etter sikkerhetsloven, må du være villig til å oppgi relevante opplysninger.

Våre konsulenter

Kristine Sandstå

Partner