Vil du være med på å lede HELP foran i den digitale hverdagen?

Vil du være med på å lede HELP foran i den digitale hverdagen?
Det er dessverre ikke mulig å søke på stillingen lenger da vi har funnet rett kandidat. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Project Management Officer (PMO)
Arbeidsgiver:
HELP Forsikring AS
Sted:
OSLO
Søknadsfrist:
Løst

Kontakt konsulent

Ellen Skedsmo Wilter

Seniorrådgiver/Prosjektleder

Maria Caroline Skrede

Rådgiver Research og Analyse
Er du en Project Management Officer med teknisk innsikt? Da kan det være deg vi leter etter!


Hvem er vi?

Jo, HELP er ledende på å ta i bruk digitale løsninger som endrer arbeidshverdagen for våre ansatte og brukeropplevelsen for kundene. Vi er et forsikringsselskap og vårt spesialområde er advokathjelp. Målet vårt er å gjøre advokattjenester tilgjengelig for alle. Det gjør vi ved at kundene våre ikke betaler timepris, kun forsikringspremie, og får advokathjelp til saken er løst. Vi har som mål å ha høyest kundetilfredshet i både advokat- og forsikringsbransjen, og her kommer du som PMO inn i bildet.

Hos oss vil du få ansvar for å ivareta HELPs applikasjons- og tjenesteportefølje og sikre at disse følger gode arkitekturprinsipper, både internt og fra eksterne leverandører. Vi trenger deg som kan bistå i prosjekter og som kan være et naturlig bindeledd mellom forretning og IT.
 

Dette innebærer blant annet: 
  • Deltakelse i og ledelse av IT-prosjekter
  • Ansvar for forvaltning og utvikling av HELPs applikasjonsportefølje, slik at den støtter de ansattes arbeidsoppgaver
  • Etablere og forbedre HELPs test- og releaserutiner og tilhørende miljøer
  • Bidra til økt automatisering og digitalisering av HELPs forretningsprosesser
  • Oppfølging av og kravstiller til eksterne leverandører av software/utviklingsrelaterte tjenester
  • Være faglig oppdatert på teknologibildet og relevante tjenester for HELPs applikasjons- og tjenesteportefølje, samt koordinere våre produkter
  • Bidra til å sikre nødvendig dokumentasjon av løsninger, etter selskapets rutiner
  • Bidra til å øke kompetansenivået i organisasjonen i bruk av HELPs applikasjoner og IT-tjenester, gjennom foregangsarbeid, opplæring og dokumentasjon
  • Bidra til å sette retningen til IT i HELP fremover
  • Stillingen kan tilpasses kompetanse, men krever stor grad av selvdrevenhet og et genuint ønske om å bidra


Vi tilbyr:
  • En arbeidsplass som satser på teknologisk utvikling
  • Fokus på innovasjon og digitalisering, og vi gjør stadig tiltak for alltid å ligge i front
  • En moderne arbeidsplass med et sterkt fagmiljø som drives med et ønske om å gjøre en forskjell
  • Et godt og dynamisk arbeidsmiljø med jevnlige sosiale arrangementer
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår


HELP ble stiftet i 2005, og vi har nå kontorer i Norge, Sverige og Danmark. Totalt er vi nå 250 ansatte og vi holder til i nye lokaler sentralt plassert på Majorstua i Oslo. Arbeidsmiljøet er uformelt og hyggelig med høy grad av trivsel (Great Place to Work-sertifisert 2019, og kåret til en av Norges beste arbeidsplasser i 2021 og 2022). Vi er en liten, men fleksibel IT avdeling, som får støtte av et større fagmiljø i søster- og morselskap.

Om arbeidsgiveren

HELP er ledende på å ta i bruk digitale løsninger som endrer arbeidshverdagen for våre ansatte og brukeropplevelsen for kundene. Vi er også det eneste forsikringsselskapet i Skandinavia som har advokathjelp som spesialområde og målet vårt er å gjøre advokattjenester tilgjengelig for alle.

Våre konsulenter

Ellen Skedsmo Wilter

Seniorrådgiver/Prosjektleder

Maria Caroline Skrede

Rådgiver Research og Analyse