Nøkkelinformasjon
Stillingstittel:
Arbeidsgiver:
Sted:
Søknadsfrist:
Kontakt konsulent
Monika Tyvold
Seksjonsleder Seksjon for eiendomsforvaltning
Vi søker en utviklingsorientert prosjektleder til våre tverrfaglige byggeprosjekter. Vi ser etter deg som ønsker å bidra til å utvikle fagområdet, og som prosjektleder vil du få ansvar for å sikre en god og effektiv planlegging og gjennomføring av våre byggeprosjekter.
Stortinget skal ha funksjonelle arealer som understøtter formålet og visjonen om et levende folkestyre. Bygningsmassen er på ca. 70 000 m2, og består av både moderne lokaler og lokaler med høy kulturhistorisk verdi, som vi med stolthet tar vare på.
Våre byggeprosjekter omfatter tiltak for bygningsmessig og teknisk oppgradering, samt tilrettelegging for de ulike brukergruppenes behov. Det er et mål at våre lokaler skal være bærekraftige, kostnadseffektive og fleksible. Vi har derfor stort fokus på tiltak som bidrar til energioptimalisering, ombruk og effektiv arealutnyttelse.
Arbeidsoppgaver
Stillingen er organisert i seksjon for eiendomsforvaltning og -utvikling, i eiendoms-, sikkerhets- og serviceavdelingen. Avdelingen skal utvikle og tilrettelegge funksjonelle og sikre lokaler som understøtter Stortingets behov, samt levere relevante eiendomstjenester som forenkler brukernes hverdag.
Hovedoppgavene vil være planlegging og oppfølging av byggeprosjekter, med rapportering til prosjekteier og prosjektstyre. Oppgavene omfatter å:
- gjennomføre byggeprosjekter fra A til Å
- utarbeide beslutningsunderlag med løsningsalternativer og kostnadsrammer for valg av konsept
- utvikle, planlegge og gjennomføre prosjektene innenfor virksomhetens målsetninger og rammer
- utarbeide kravspesifikasjoner og tilbudsmateriell, og forhandle entreprisekontrakter i samarbeid med seksjon for innkjøp
- bidra til god kontraktsoppfølging i prosjektene, herunder oppfølging av endringer og avvik
- styre og rapportere risiko, økonomi, kvalitet og fremdrift som byggherrerepresentant i prosjektene iht. Stortingets prosjektmodell
- sikre etterlevelse av SHA i prosjektene
- ivareta og utvikle gode relasjoner til oppdragsgivere, brukere og samarbeidspartnere
- bidra til kontinuerlig forbedring av interne prosesser
Kvalifikasjoner
Det kreves:
- relevant utdanning, fortrinnsvis innenfor bygg eller tekniske fag
- dokumentert kompetanse innen prosjektledelse med relevant sertifisering og/eller tilleggsutdanning
- erfaring fra bruk av relevant metodikk for prosjektledelse
- erfaring fra planlegging og gjennomføring av byggeprosjekter
- god digital kompetanse
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Det vil være en fordel med:
- erfaring fra byggherrerollen eller entreprisemiljø
- kjennskap til forskrift om offentlige anskaffelser
Den som ansettes, må kunne sikkerhetsklareres.
Personlige egenskaper
Vi søker deg som:
- har utpreget gode samarbeidsevner og evner å finne løsninger sammen med andre
- er selvstendig og tar initiativ
- er prosess- og resultatorientert med god gjennomføringsevne
- er utviklingsorientert
Vi tilbyr
Vi tilbyr spennende og utviklende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig arbeidsmiljø med høy kompetanse og et viktig samfunnsoppdrag, tett på aktuelle begivenheter med betydning for landets innbyggere.
Vi arbeider i nyoppussede, funksjonelle og aktivitetsbaserte lokaler. Vi tilbyr en arbeidsplass med mulighet til å få innsikt i Stortingets virksomhet samtidig som du bruker din ekspertise innen utvikling av fagområdet.
Hos oss får du rammer som sikrer en god balanse mellom jobb og fritid. Vi har fleksitid og sommertid, samt mulighet for trening i arbeidstiden.
Stillingen lønnes som rådgiver i lønnsspennet kroner 584 500–745 000 alternativt som seniorrådgiver i lønnsspennet kr 667 700–919 200 per år avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder seks måneders prøvetid.
Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som speiler befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle til kvalifiserte til å søke jobb uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du fra oss og du gis mulighet til å trekke din søknad.
Spørsmål om stillingen kan rettes til seksjonsleder Monika Tyvold på telefon 480 60 950, eller til ekstern konsulent i Capus, Kristine Sandstå på telefon 977 29 641.
Søknad, CV og attester/vitnemål skal fortrinnsvis sendes elektronisk via denne siden “Søk stillingen” innen 21. januar 2024. Attester og vitnemål returneres ikke.
Her er lenke til vår personvernerklæring:
https://www.stortinget.no/personvern-rekruttering
Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personopplysninger når du søker jobb hos oss.
Om arbeidsgiveren
Stortingets administrasjon har som formål å organisere og utvikle det parlamentariske arbeidet, og legge til rette for at stortingsrepresentantene kan ivareta sine verv. Vi formidler kunnskap om folkestyret og Stortingets virksomhet, og vi tar vare på Stortingets bygninger, historiske verdier og kunst.
Stortingets administrasjon er organisert i 7 avdelinger og har rundt 500 medarbeidere.
Våre verdier er «hjelpsom, ansvarlig, pålitelig og åpen».