Trigges du av å skape optimale brukeropplevelser gjennom analyse og innsikt?
Trigges du av å skape optimale brukeropplevelser gjennom analyse og innsikt?
Det er dessverre ikke mulig å søke på stillingen lenger da vi har funnet rett kandidat. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.
Trigges du av å skape optimale brukeropplevelser gjennom analyse og innsikt?
Avdelingen Customer Journey søker en Business Analyst som skal bidra til å minimere gapet mellom kundeløsninger, CRM og ERP gjennom kommersiell analyse og datadrevet forretningsutvikling. Ice har ambisiøse planer for digitalisering av kundereisen og dette krever kompetanse innen forretningsanalyse og problemløsning, og vi søker derfor deg som er vant med å bruke data til å skape innsikt og beslutningsgrunnlag som sikrer vår kundelønnsomhet. Som Business Analyst i ice vil du bidra til utvikling av ice sin kundeportefølje hvor teknologi, datakvalitet og datatilgjengelighet spiller en sentral rolle i Customer Journey. Du vil i tillegg identifisere og følge opp viktige kostnadsdrivere, samt overvåke kritiske resultatfaktorer, churnanalyser og trendfremskriving som tydelig påpeker forretningsområdets utfordringer.
Arbeidsoppgaver:
Ansvar for å utarbeide, kommunisere, presentere analyser og beslutningsunderlag på en lett forståelig måte til avdelingen, ledelsen og andre beslutningstakere
Innhente og analysere data og levere/presentere rapporter (eksempelvis, kundelønnsomhet og churn) til viktige interne stakeholder og ledergruppen, og av disse skape gode beslutningsgrunnlag
Bidra til å utarbeide og utvikle skreddersydde og standardiserte rapporter for området
Oversette tall, data og erfaring til innsikt og gode beslutningsgrunnlag
Proaktivt analysere trender og avvik
Etablere gode rutiner for kommersiell rapportering og forecasting Churn og opptre proaktivt inn i forretningsområdet
Kvalifikasjoner:
Du er en dedikert Business Analyst
Svært gode ferdigheter i Excel
Erfaring fra Tableau, Power BI eller andre lignende verktøy
Erfaring fra tilsvarende roller, konsulentvirksomhet
Spisskompetanse innen området Retention/Churn
Erfaring med innsikt og analyse
Personlige egenskaper:
Strukturert og nøyaktig, men fleksibel
Kommersielt og analytisk mindset
Høy arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
God relasjonsbygger og samarbeider godt med andre
Solide kommunikasjonsevner, er lyttende og kan endre mening
Selvstendig og proaktiv, og du må like å bygge relasjoner på tvers av organisasjonen
God på å anvende teknologi for å skape bedre prosesser
ice tilbyr:
Stor mulighet for utvikling og påvirkning av egen arbeidshverdag og rolle
Muligheten til å jobbe i et moderne teknologiselskap i sterk utvikling
Faglig variert stilling i et svært kompetent fagmiljø
Unike, spesialbygde kontorer i Nydalen som fasiliteter en aktivitetsbasert arbeidsmetode
For ytterligere informasjon, ta gjerne kontakt med Partner Kristian Lennertzen på + 47 91 61 60 73 / kristian.lennertzen@capus.no eller Rekrutteringsassistent Maria Kivle på +47 95 04 98 36 / maria.kivle@capus.no.
Om arbeidsgiveren
Helt siden vi lanserte mobiltelefoni og startet utbygging av mobilnettet vårt har vi hatt ett mål for øyet; å utfordre og forbedre det norske mobilmarkedet, til det beste for norske forbrukere og bedrifter.
ice har vært Nordens hurtigste voksende mobilselskap fem år på rad og har de siste fem årene gått fra én kunde og én mobilmast, til over 700 000 kunder. Vi er stolte av at mobilnettet vårt har blitt rangert på 16. plass i verden når vi måler mobilopplevelse i Tutelas Global State of Mobile Experience Report (2021). Som utfordrer har vi presset prisene og blitt kåret til mobilselskapet med den beste kundeservicen flere år på rad. Ice er i full gang med å bygge ut Norges tredje 5G-nett i verdensklasse. Dette vil gi mange nye muligheter, større kapasitet og flere brukere.
Kundene våre er grunnen til at vi hver dag går på jobb – med et ektefølt ønske om å gjøre en forskjell!