Nøkkelinformasjon
Stillingstittel:
Arbeidsgiver:
Sted:
Søknadsfrist:
Kontakt konsulent
Key Account Manager
Retura Norge AS søker en engasjert, entusiastisk og kommersielt orientert storkundeansvarlig. Foruten å jobbe med kjente selskaper nasjonalt, vil du være med på å forme fremtiden innen gjenvinning. En unik mulighet i en fremtidsrettet bransje med stort utviklingspotensial. Vår nye Key Account Manager skal bidra til økt vekst i Retura Norge, gjennom anskaffelse og videreføring av store, landsdekkende kontrakter innen avfallshåndtering.Arbeidsoppgaver:
- Identifisere og skaffe nye kunder
- Videreutvikle kunder og bygge kundelojalitet i egen portefølje
- Budsjett- og resultatansvar for egne kunder
- Anbudsbesvarelse av nasjonale og regionale utlysninger
- Identifisere og bygge relasjoner med beslutningstakere og påvirkere hos den enkelte kunde
- Booke, planlegge og gjennomføre kundemøter med et langsiktig perspektiv
- Koordinere kundeprosjekter i samarbeid med kunden og franchisetakerne i Retura
- Belyse verdiskapning hos kunden gjennom å diskutere og presentere løsninger tilpasset kundens forutsetninger og behov
- Gjennomføre kontraktsforhandlinger
- Holde deg oppdatert på produkter og løsninger i avfallsbransjen
- Holde deg informert om og etterleve verdier og interne rutiner i Retura
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning på bachelor og/eller masternivå eller lignende er en fordel
- Relevant erfaring fra salg/rådgivning med dokumenterte resultater
- Har god kommersiell forståelse
- Gjerne erfaring fra tjenestesalg
- Godt kjent med Excel og generelt god bruker av IT-verktøy
- God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Sterkt engasjement for bærekraft og miljø
Kandidatprofil:
- Du vil være en viktig bidragsyter når det gjelder å styrke Retura Norges posisjon og vekst gjennom salg av løsninger, produkter og tjenester.Strategisk og operativt salgsarbeid – forstå kundens forretning samt være en rådgiver for våre kunder
- Være bindeleddet mellom kundene dine og Retura Norge AS – på tvers av alle tjenester og områder
- Ha ansvar for både å utvikle og skape mersalg hos eksisterende kunder
- Bygge relasjoner gjennom identifisering av både beslutningstagere og beslutningspåvirkere – bearbeide kundene på flere nivåer, både hos eksisterende og potensielle nye kunder
- Jobbe strukturert med egen kundeplattform ved bruk av vårt CRM-system
- Jobbe strukturert med anbudsprosesser
- Du er en god relasjonsbygger og forhandler
- Trives med høy aktivitet, styre og gjennomføring av møter alene eller i samarbeid med ulike støtteressurser
- Kunne jobbe i team
Retura tilbyr:
- En utfordrende og morsom jobb med stor innflytelse
- Hyggelig og sosialt arbeidsmiljø
- Konkurransedyktige betingelser
- Miljøansvarlig bedrift med grønn konkurransekraft i fokus
Søknadsfrist: Løst
Arbeidssted: Storgata 7, Lillestrøm
For ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte Capus ved:
Partner Kristian Lennertzen, på kl@capus.no / 916 16 073
Rådgiver Snorre Helseth, på sh@capus.no / 416 08 640
Rekrutteringsassistent Maria Kivle, på mk@capus.no / 950 49 836
For å bli vurdert til stillingen må du søke via linken «Søk på stillingen».
Om arbeidsgiveren
Retura tilbyr komplette avfallsløsninger for næringslivet. Med sin unike landsdekkende tilstedeværelse danner virksomheten grunnlaget for lokal verdiskaping. Retura leverer kostnadseffektive og miljøriktige avfallsløsninger i et sirkulærøkonomisk perspektiv. Med en samlet omsetning på over 2,5 milliarder NOK og flere hundre ansatte, fordelt på 24 virksomheter, skaper selskapet verdier og arbeidsplasser i lokalsamfunnet.
Retura Norge ble etablert i 2001 og er sentralleddet i Retura Gruppen. Selskapet eier, forvalter og videreutvikler et velrenommert og landsdekkende franchisekonsept for markedsføring, salg og leveranse av fremtidsrettede og miljøriktige avfallsløsninger. Organisasjonen har fokus på tjenesteutvikling, salg, rådgivning, administrasjon og miljørapportering inn mot landsdekkende og regionale storkunder.