Ledig stilling som leder for felles enhet for operativ tjeneste

Ledig stilling som leder for felles enhet for operativ tjeneste
Søknadsfristen på stillingen er dessverre utløpt og det er derfor ikke lenger mulig å søke. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Leder for felles enhet for operativ tjeneste
Arbeidsgiver:
Finnmark Politidistrikt
Sted:
KIRKENES
Søknadsfrist:
Utløpt

Kontakt konsulent

Finnmark Politidistrikt har ledig stilling som leder for felles enhet for operativ tjeneste.

Leder av driftsenheten har overordnet fag- og koordineringsansvar for politidistriktets politioperative virksomhet, herunder stabsledelse, øving og beredskap, operasjonssentral, arrest og lokal redningssentral.

Arbeidsoppgaver

Hovedoppgaver:

  • ivareta fagmyndighetsrollen (metode, kvalitet, veiledning, fagutvikling, tilsyn) innenfor ansvarsområdet
  • sørge for høy kvalitet, effektiv ressursutnyttelse, samarbeid og måloppnåelse i tjenesteproduksjonen
  • utvikle et godt medarbeiderskap, ønsket kultur og god medarbeidertilfredshet
  • legge til rette for kunnskapsbasert erfaringslæring og sørge for systematiske forbedringer innenfor det politioperative arbeidet

Øvrige oppgaver:

  • innføre og ivareta god faglig dialog med geografiske og funksjonelle driftsenheter, og følge opp deres samhandling med kommuner og andre lokale samfunnsaktører innenfor ansvarsområdet
  • sørge for effektiv bruk av teknologi som vil lette det daglige arbeidet og understøtte gode arbeidsprosesser
  • sørge for effektiv og enhetlig kommunikasjon (felles budskap) og oppfølging av aktuelle saker
  • bidra aktivt i ledergruppen, følge opp ledergruppens beslutninger og iverksette besluttede endringer
  • sørge for at ansatte ivaretar beskyttelsen av politidistriktets informasjon, materiell og objekter ved å erkjenne og etterleve gjeldende sikkerhetsinstrukser og -prosedyrer budsjett-, resultat- og personalansvar i egen funksjonelle enhet

Kvalifikasjoner

Nødvendige krav:

  • Politi(høg)skolen eller annen relevant utdanning minimum på bachelornivå
  • minimum 3 års ledererfaring
  • god forståelse for etterforskning, etterretning og kriminalitetsforebygging
  • bred politifaglig kompetanse innenfor politioperativt arbeid
  • god resultatoppnåelse i tidligere stillinger
  • kunne klareres for HEMMELIG jf. sikkerhetsloven

Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Den som ansettes på kunne etterleve kravene til sikkerhet i politiet.

Ønskelige krav:

  • relevant lederutdanning
  • erfaring fra å lede endrings- og utviklingsprosesser

Personlige egenskaper

  • resultatorientert og god beslutnings- og gjennomføringsevne
  • godt helhetlig blikk og evne til strategisk og langsiktig arbeid
  • god evne til kommunikasjon og relasjonsbygging
  • samfunnsorientert og forståelse for enhetens rolle i politiets samfunnsoppdrag
  • medarbeiderorientert og med evne til å motivere og utvikle medarbeidere
  • identifisere seg med våre verdier modig, vise respekt, helhetsorientert og tett på.

Vi tilbyr 

En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi.

  • Stillingen lønnes som politiinspektør, SKO 0290 fra kr 966 300 - 1 267 300 brutto per år, avhengig av kvalifikasjoner.
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
  • Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibilitet knyttet til arbeidstid, arbeidssted, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)

Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.

For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

For informasjon om Sør-Varanger kommune, sjekk ut internettsiden: www.sprenggrenser.no

Kirkenes omfattes av tiltakene i tiltakssonen. Dette innebærer flere økonomiske fordeler som reduksjon i personbeskatning, gratis barnehage fra 1.august 2023, nedskriving av studielån(inntil 30 000 pr år) og billigere strøm. Se internettsiden www.tffk.no

Annet

Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Vi oppfordrer søkere til å krysse av i vår rekrutteringsportal dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i rekrutteringsportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter. Les mer på https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling

Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker, dersom vedkommende selv ber om det. Vær likevel oppmerksom på at opplysninger om en søker kan bli offentlig, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette. Det stilles krav om plettfri vandel, vurdering av skikket- og egnethet vil bli vektlagt. Før tilsetting må en legge frem utvidet og uttømmende politiattest, jf politiregisterloven § 41og politiloven § 18.

Elektronisk søknad sendes ved å velge Søk på stillingen. Attester og vitnemål legges ved elektronisk. Vi ber om at det oppgis minimum to referanser.

Finnmark politidistrikt skal fremme likestilling og bekjempe diskriminering uavhengig av blant annet kjønn, alder, etnisitet, religion, funksjonsevne, seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk.

Om arbeidsgiveren

Finnmark politidistrikt er med sine 48 637 km2 et av Norges største politidistrikter og dekker en befolkning på ca. 80 000 fordelt på 18 kommuner. Kommunene Tana, Nesseby, Karasjok, Kautokeino og Porsanger er kjerneområdet for samisk kultur og språk. Politidistriktet er organisert i en geografisk driftsenhet med fire tjenesteenheter, fem funksjonelle driftsenheter og tre lederstøttestaber. Distriktet ledes av politimesteren med hovedsete i Kirkenes. Finnmark politidistrikt har Norges eneste Schengengrense over land, og har ca. 500 medarbeidere.

Våre konsulenter

Peder Lund

Partner