Driftsenhetsleder for Harstad politistasjonsdistrikt

Driftsenhetsleder for Harstad politistasjonsdistrikt
Søknadsfristen på stillingen er dessverre utløpt og det er derfor ikke lenger mulig å søke. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
GDE-leder for Harstad politistasjonsdistrikt
Arbeidsgiver:
Troms Politidistrikt
Sted:
Harstad
Søknadsfrist:
Utløpt

Kontakt konsulent

Astrid Elisabeth Nilsen

Politimester

HPSD Harstad politistasjonsdistrikt, Troms politidistrikt

Om stillingen

Vi søker ny politistasjonssjef til den daglige driften ved Harstad politistasjonsdistrikt. Lederen er også deltaker i politimesterens strategiske ledergruppe.

Vi ser etter en leder med en sterk motivasjon for å videreutvikle norsk politi – og som har et ønske om å bidra til å skape enda bedre tjenester for innbyggerne i distriktet gjennom effektive og tilgjengelige løsninger. Som leder i politiet står etisk bevissthet og evne til refleksjon helt sentralt for å lykkes i rollen. Vi ser etter en person som er dyktig til å sette retning, skape oppslutning rundt mål og som er endringsvillig. Som leder for et politistasjonsdistrikt har du et spesielt ansvar for å oppnå resultater i daglig drift – og tar ansvar når krisen inntreffer.

I en verden som er i stadig endring er det avgjørende som leder i politiet at du holder deg oppdatert på samfunnsutviklingen og legger til rette for at medarbeidere kan ta i bruk moderne verktøy og metoder. Det er du som leder som er ansvarlig for gjennomføringen av polititjenesten i ditt driftsområde.

Politistasjonsdistriktet består av til sammen 41 ansatte som betjener omentrent 21 000 innbyggere. Harstad er kjent for sine vakre naturomgivelser og byr på fantastiske friluftsopplevelser, herunder vandring i fjell og mark, sykling og padling. 

Er dette noe som motiverer deg? Da vil vi gjerne høre fra deg.

Se mer utfyllende informasjon under arbeidsoppgaver og kvalifikasjoner.

Politiet har som målsetting kjønnsbalanse i lederstillinger og oppfordrer kvinner til å søke. Som medarbeider i politiet kjennetegnes du som modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. I vår vurdering av kandidat vil vi vektlegge disse verdiene. Søknader uten vitnemål og attester vil ikke bli vurdert.  

Arbeidsoppgaver

  • Sørge for velfungerende lederteam i driftsenheten

  • Budsjett-, resultat- og personalansvar i den geografiske driftsenheten
  • Sikre planmessig polititjeneste (forebygging, beredskap og etterforskning) med høy kvalitet som er kunnskapsstyrt og har en gjennomgående forebyggende innretning
  • Kontakt med publikum, samhandling med kommunene og andre lokale aktører innenfor det geografiske området
  • Utvikle ønsket kultur gjennom god ledelse, aktivt medarbeiderskap og godt partssamarbeid
  • Tilrettelegge for kunnskapsbasert erfaringslæring og sørge for systematiske forbedringer i polititjenesten
  • Sørge for god samhandling med andre driftsenheter i eget og andre politidistrikt/særorgan
  • Sørge for effektiv bruk av tilgjengelig teknologi som vil lette det daglige arbeidet og understøtte gode arbeidsprosesser
  • Bidra aktivt inn i politimesterens ledergruppe, ved å ta ansvar for en helhetlig drift og utvikling av Troms politidistrikt og følge opp beslutninger i egen driftsenhet

Listen er ikke uttømmende.

Annen informasjon:
Stillingen medfører reisevirksomhet. 

Kvalifikasjoner

For å bli vurdert til stillingen må du ha:

  • Politi(høg)skole eller annen relevant utdanning på minimum bachelornivå
  • Alternativt juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap med politierfaring
  • Lederutdanning på minst 60 studiepoeng eller forplikte deg til å gjennomføre slik utdanning innen avtalt tid
  • Relevant erfaring i lederstilling med personalansvar og fagledelse
  • God forståelse for kriminalitetsforebygging, etterretning, operativt politiarbeid, etterforskning og et helhetlig arbeid i straffesakskjeden
  • God resultatoppnåelse i tidligere stilinger
  • Erfaring fra endringsprosesser

Du må kunne sikkerhetsklareres på nivå Hemmelig, ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. 

Ved å søke stillingen godkjenner du å bli skikkethetsvurdert.

Personlige egenskaper

  • Er resultatorientert og har god beslutnings- og gjennomføringsevne

  • Er en pådriver for at hele organisasjonen jobber systematisk med forbedring og effektivisering 
  • Er etisk bevisst og tar ansvar for å utvikle en etisk bevisst organisasjon og er en god rollemodell som leder
  • Er en pådriver for et godt samarbeid mellom alle funksjoner internt og eksternt. 
  • Har et godt helhetlig blikk og evne til strategisk og langsiktig arbeid

Vi tilbyr

En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi

  • Stillingen lønnes som enhetsleder i stillingskode 0290 politiinspektør fra 930 000 - 1 053 300 kroner brutto per år
  • Kompensasjon for uregulert arbeidstid jf. særavtale om uregulert arbeidstid, med gjeldende sats 49 600 kroner brutto per år
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)

Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.

For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.   

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

 

Om arbeidsgiveren

Troms politidistrikt omfatter 20 kommuner i Troms og Finnmark fylke. Politidistriktet har politi- og påtalemyndighet i norsk økonomisk sone utenfor hele Nord-Norge og i havområdene utenfor Svalbards territorialfarvann. I tillegg har politidistriktet ansvar for norsk sokkel, inkludert olje- og gassinstallasjoner, fra Lofoten og nordover og utenfor Svalbard.

Hovedsetet og operasjonssentralen for politidistriktet er lagt til politihuset i Tromsø. Politidistriktet har ca. 550 ansatte organisert i fem geografiske enheter med ti politistasjoner, fem fellesenheter og tre lederstøttestaber.

Troms politidistrikt arbeider for å ha høy tillit i befolkningen. Våre innbyggere skal oppleve at de bor i en trygg del av landet, hvor politiet er tilgjengelig for dem både i hverdag og krise. Politidistriktet skal arbeide kunnskapsbasert og samtidig være en handlekraftig organisasjon som har evne til å utvikle seg i takt med samfunnet, kriminalitetsbildet og innbyggernes forventninger. Politidistriktet skal være en trygg og attraktiv arbeidsplass for sine medarbeidere.

Våre konsulenter

Astrid Elisabeth Nilsen
Politimester