Key information
Job title:
Employer:
Place:
Application deadline:
Contact consultant
Monika Tyvold
Seksjonsleder Seksjon for eiendomsforvaltning
Arbeidsoppgaver
Hovedoppgavene vil være planlegging og oppfølging av byggeprosjekter, med rapportering til prosjekteier og prosjektstyre. Oppgavene omfatter:
- utarbeide beslutningsunderlag med løsningsalternativer og kostnadsrammer for valg av konsept
- utvikle, planlegge og gjennomføre prosjektene innenfor virksomhetens målsetninger og rammer, herunder utarbeide styringsdokumenter
- utarbeide kravspesifikasjoner og tilbudsmateriell, og forhandle entreprisekontrakter i samarbeid med seksjon for innkjøp. Bidra til god kontraktsoppfølging i prosjektene, herunder oppfølging av endringer og avvik
- styre og rapportere risiko, økonomi, kvalitet og fremdrift i egne prosjekter iht. Stortingets prosjektmodell
- ivareta byggherrerollen gjennom organisering og involvering av relevante parter, både eksterne og interne
- sikre etterlevelse av SHA i prosjektene
- ivareta og utvikle gode relasjoner til oppdragsgivere, brukere og samarbeidspartnere
- bidra til kontinuerlig forbedring av interne prosesser
Kvalifikasjoner
Det kreves:
- relevant utdanning, fortrinnsvis innenfor bygg eller tekniske fag
- dokumentert kompetanse innen prosjektledelse med gjennomført tilleggsutdanning eller sertifisering
- erfaring fra bruk av relevant metodikk for prosjektledelse
- erfaring fra planlegging og gjennomføring av byggeprosjekter
- god digital kompetanse
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Det vil være en fordel med:
- erfaring fra byggherrerollen eller entreprisemiljø
- kjennskap til forskrift om offentlige anskaffelser
- relevante sertifiseringer og/eller tilleggsutdanning innen prosjektledelse
Personlige egenskaper
Vi søker deg som:
- har utpreget gode samarbeidsevner og evner å finne løsninger sammen med andre
- er selvstendig og tar initiativ
- er prosess- og resultatorientert med god gjennomføringsevne
- er utviklingsorientert
Vi tilbyr
Vi tilbyr spennende arbeidsoppgaver i et hyggelig og tverrfaglig arbeidsmiljø med høy kompetanse og et viktig samfunnsoppdrag.
Vi tilbyr trening i arbeidstiden og arbeidstidsordninger med god balanse mellom jobb og fritid.
Stillingen lønnes som rådgiver i lønnsspennet kroner 584 500–745 000 alternativt som seniorrådgiver i lønnsspennet kr 667 700–919 200 per år avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder seks måneders prøvetid.
Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som speiler befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
I henhold til offentleglova kan opplysninger om en søker bli offentliggjort, selv om søkeren har reservert seg for dette. Vedkommende vil i så fall bli varslet og gitt anledning til å trekke søknaden.
Spørsmål om stillingen kan rettes til seksjonsleder Monika Tyvold på telefon 480 60 950, eller til ekstern konsulent i Capus, Kristine Sandstå på telefon 977 29 641.
Søknad, CV og attester/vitnemål skal fortrinnsvis sendes elektronisk via denne siden “Søk stillingen” innen 31.august 2023. Før søknadsfristen utløp kan attester og vitnemål eventuelt ettersendes per post til Stortingets postboks 1700 sentrum, 0026 Oslo. Merk konvolutten med HR-seksjonen og stillingens tittel. Attester og vitnemål returneres ikke.
Her er lenke til vår personvernerklæring:
https://www.stortinget.no/personvern-rekruttering
Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personopplysninger når du søker jobb hos oss.
About the employer
Stortingets administrasjon har som formål å organisere og utvikle det parlamentariske arbeidet, og legge til rette for at stortingsrepresentantene kan ivareta sine verv. Vi formidler kunnskap om folkestyret og Stortingets virksomhet, og vi tar vare på Stortingets bygninger, historiske verdier og kunst.
Stortingets administrasjon er organisert i 7 avdelinger og har rundt 500 medarbeidere.
Våre verdier er «hjelpsom, ansvarlig, pålitelig og åpen».