Er du vår nye Change Manager?

Er du vår nye Change Manager?
Søknadsfristen på stillingen er dessverre utløpt og det er derfor ikke lenger mulig å søke. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Change Manager
Arbeidsgiver:
Bane NOR SF
Sted:
Trondheim
Søknadsfrist:
Utløpt

Kontakt konsulent

Maria Fidje

Rådgiver Research og Analyse
I Bane NOR har vi ett felles mål – å sette spor vi er stolte av, som kan drive samfunnet fremover. Derfor jobber vi målrettet med bærekraft, modernisering og knutepunkt. Vi søker nå etter en Change Manager som vil være med å modernisere Norge sammen med oss. Er du den vi ser etter?

Vår nye Change Manager vil bli en del av et faglig sterkt team i stabsavdelingen «Kvalitet og styring» i IKT, som hele tiden bidrar til god utvikling av prosesser og strategier. Vi jobber blant annet med IT Service Management (ITSM) og avtaleoppfølging, oppfølging og sikring av beredskapsplaner, samt risikostyring og kontinuitet i tjenestene våre.

Som Change Manager vil du ha et spesielt fokus på utviklingen av ITSM-området, samtidig vil du være med å drive våre IT prosesser fremover. Du vil ha ansvar for å koordinere endringer sammen med de tjenesteansvarlige av de kjøreveiskritiske tjenestene i IKT, samt ivareta eventuelt andre roller i Information Technology Infrastructure Library (ITIL). Du vil ha både strategisk og operativt ansvar, samt jobbe med å forbedre prosessen til kjøreveiskritiske tjenester i IKT. Du vil være en del av det operative miljøet og en bidragsyter til mindre togstopp ved riktig håndtering av Change. Dette krever koordinering med mange fagområder i Bane NOR, også utenfor IKT.  

Arbeidssted vil være Trondheim, midt i hjertet av driften for de kjøreveis-kritiske tjenestene, som har som hovedmisjon at togene skal gå.


Dette kommer du til å gjøre

Dine hovedoppgaver vil være å strategisk utforme og forbedre prosessen i tråd med nye krav og behov, i tillegg til at du operasjonelt utfører definerte aktiviteter knyttet til prosessen. Andre sentrale oppgaver vil være;
  • Forenkle og effektivisere prosessaktiviteter
  • Ansvarlig for å avholde Change Advisory Board (CAB) og andre operative møter
  • Koordinering, kvalitetskontroll, evaluering og rapportering etter utførte endringer som kan ha ført til at tjenester ikke fungerer som de skal. I verste fall har det ført til midlertidig togstopp
  • Gi opplæring til nyansatte i Bane NORs ITIL prosess
  • KPI-oppfølging 
     
Vi ser etter deg som har
  • Relevant bakgrunn innen IKT, fortrinnsvis med erfaring fra driftsmiljøer
  • Omfattende kjennskap til ITIL
  • Sterk forståelse av IT Service Management (ITSM)
  • Solid erfaring med og forståelse for elektronisk kommunikasjon (EKOM) og den tilhørende infrastrukturen.

Som person håper vi du er
  • Løsningsorientert og tilpasningsdyktig
  • God på relasjonsbygging og bidrar positivt til miljøet rundt deg
  • Dyktig på kompetansedeling på tvers av fagområder
  • Evner å se det helhetlige bildet
 
Hos oss får du

Vi er engasjerte og nytenkende kolleger med en sterk tro på at vårt oppdrag er viktig – og stadig blir viktigere. Viktigheten av oppgavene våre vil derfor prege arbeidsmiljøet rundt deg. Vi setter faglig utvikling høyt, med interne kompetansebyggende muligheter for våre ansatte. Du får fleksibel arbeidstid og vil bli inkludert i et sosialt miljø med bl.a bedriftsidrettslag, sosiale og faglige arrangementer. Blant ansattgodene finner du svært gode pensjons- og forsikringsordninger, og selvsagt personalbillett med Go Ahead, SJ Nord og VY sine tog. Vi har også permisjonsordninger som møter ditt behov, god seniorpolitikk og flott personalrestaurant i nye moderne lokaler som vil stå klart i 2025. Vi er også opptatt av work-life-balance - for vi tror at du fungerer bedre på jobb om du fungerer godt privat.
 

Kjekt å vite

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss kollegaer med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Det er viktig for oss at våre medarbeidere identifiserer seg med våre verdier som er åpen, respektfull, engasjert og nytenkende. Hva betyr disse verdiene for deg?
 
Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
 
Vil du sette virkelige spor, håper vi du tar kontakt med oss!
 
Kontaktinformasjon
Solveig Fredriksen
Avdelingsleder IKT Kvalitet og styring
Mobil: 47902325
E-post: solveig.fredriksen@banenor.no
 

Om arbeidsgiveren

Bane NOR har ansvaret for jernbaneinfrastrukturen i Norge. Vi realiserer samfunnets ønske om jernbanevekst og bidrar til et bærekraftig samfunn. Vi er et statsforetak med hovedkontor i Oslo og over 3000 ansatte i hele landet. I Bane NOR jobber vi for å forbedre og modernisere jernbanen, så flere kan reise effektivt og trygt med tog. Søk jobb hos oss og bli med på den viktige og historiske satsningen.

Våre konsulenter

Jonas Rambæk

Partner

Maria Fidje

Rådgiver Research og Analyse