Er du vår nye Pricing Specialist?

Er du vår nye Pricing Specialist?
Det er dessverre ikke mulig å søke på stillingen lenger da vi har funnet rett kandidat. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@capus.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
Pricing Specialist
Arbeidsgiver:
GLOBALCONNECT AS
Sted:
FORNEBU
Søknadsfrist:
Løst

Kontakt konsulent

Arne H. Underdal-Loktu

Partner

Linn Tinglev Mikalsen

HR- og administrasjonskoordinator
Som Pricing Specialist vil du inngå i funksjonen med ansvar for saksmottak, prioritering og besvarelse av prisforespørsler. Du vil ha ansvar for kostnadsfastsetting og prising av våre produkter, samtidig som du sikrer at forretningsregler etterfølges i salgsorganisasjonen. I denne rollen vil du håndtere innkommende henvendelser fra kunder og selgere ved å utarbeide tilbud for produkter og tjenester som krever det. Du vil være ansvarlig for å innhente nødvendig kostnadsinformasjon i samsvar med produktdefinisjonene, og basert på dette skape tilbud som følger gjeldende prisingsrutiner og forretningsregler. Du vil også
ha ansvar for å sikre at alle tilbud er i samsvar med selskapets prisstrategi, at de er konkurransedyktige, samt sikre en god overlevering videre i verdikjeden internt i GlobalConnect.

Rollen som Pricing Specialist kan også innebære å støtte Pricing Manager i å innhente kostpriser i gjeldende business cases, og bistå sammensatte tilbudsteam med analyse, kostnadsinnhenting og prising. Du vil være en viktig del av prosessen med å utarbeide konkurransedyktige tilbud til våre kunder.

ANSVARSOMRÅDER
  • Utarbeide komplette tilbud på innkommende prisforespørsler
  • Innhente nødvendig kostnadsinformasjon for å skape tilbud i henhold til gjeldende forretningsregler og rutiner
  • Støtte andre i avdelingen med innhenting av kostnadsinformasjon for å sikre konkurransedyktige tilbud
  • Arbeide strukturert med å følge opp tilbud fra tredjeparter
  • Samarbeide i tilbudsteam vedrørende kostandsinnhenting
  • Bidra i strategiske kundeteam for å sikre at tilbudene er i tråd med kundens behov og ønsker

ØNSKEDE FAGLIGE OG PERSONLIGE EGENSKAPER
  • Utdannelse innen økonomi, teknologifag eller tilsvarende (er en fordel, men relevant arbeidserfaring kan kompensere for dette)
  • Minimum 1 års relevant arbeidserfaring, fortrinnsvis med prising og kostnadsanalyse
  • Evnen til å arbeide strukturert og nøyaktig under tidspress og håndtere flere oppgaver parallelt
  • Dyktighet i Microsoft Office, spesielt Excel
  • God forståelse for fysisk realisering av datakomprodukter
  • Evnen til å bidra i et teamarbeid og trekke på kollegers kompetanse for å oppnå felles mål
  • En service- og samarbeidsorientert holdning for å bidra til selgers suksess i salgsarbeidet

Om arbeidsgiveren

GlobalConnect er den ledende leverandøren av fiberbasert datakommunikasjon og datasentre i Nord-Europa. I Norge har vi vårt eget landsdekkende fibernettverk, og totalt eier og drifter vi mer enn 150.000 kilometer fiber og 34.400 kvadratmeter sikre datasentre i Norge, Danmark, Sverige, Finland og det nordlige Tyskland. Med det som plattform tilbyr vi markedsledende løsninger innen nettverk, IT- sikkerhet, sky og telefoni som gjør det mulig for virksomheter å fokusere på det de virkelig brenner for – din egen virksomhet og vekst. GlobalConnect har over 1600 ansatte og en omsetning på over 500 millioner euro i året.

Våre konsulenter

Arne H. Underdal-Loktu

Partner

Linn Tinglev Mikalsen

HR- og administrasjonskoordinator